Netia poinformowała, że Spółka podjęła decyzję, iż począwszy od dnia 20 listopada 2017 roku, nowa sprzedaż na sieci Netia na rynku B2C będzie skoncentrowana za pośrednictwem wybranego podmiotu z Grupy Kapitałowej Netii – tj. Telefonii Dialog. W opinii Zarządu Spółki, koncentracja sprzedaży w Telefonii Dialog, w perspektywie kilku lat, wpłynie na uproszczenie funkcjonowania Grupy Kapitałowej Netia.
W modelu docelowym – którego osiągnięcie, w opinii Zarządu Spółki, potrwa kilka lat – działania komercyjne w segmencie B2C, realizowane wyłącznie poprzez jeden podmiot z Grupy Kapitałowej Netia, pozwolą Spółce na zwiększenie efektywności, m.in. dzięki dokonywaniu mniejszej liczby zmian w systemach IT, sprawniejsze posługiwanie się dokumentacją i systemami przez pracowników. Prostsza i bardziej transparentna struktura formalnoprawna pozwoli też na ujednolicenie i uproszczenie procesów, w tym procesów sprzedażowych, co w ocenie Zarządu Spółki, może się przełożyć na osiągnięcie przez Grupę Kapitałową Netia dodatkowych oszczędności.