Podczas konferencji telekomunikacyjnej SPECIES 015, nagrodę za innowacyjność dostała kampania digitalowa NETII, za której realizację odpowiadał dom mediowy Value Media (Group One). Międzynarodowa konferencja SPECIES 015, organizowana przez firmę F-Secure odbyła się 18-20 maja 2014 r w Budapeszcie. SPECIES to miejsce wymiany doświadczeń firm telekomunikacyjnych z całego świata, które współpracują z F-Secure.
Jednym z ważnych elementów konferencji jest konkurs, w którym nagradzane są najlepsze i najbardziej innowacyjne wdrożenia w branży telekomunikacyjnej w danym roku.
W tegorocznej edycji konkursu, w kategorii Innovation Award, nagrodę otrzymała kampania digitalowa Netii. Akcja miała na celu zachęcenie klientów operatora do korzystania z nowoczesnych rozwiązań antywirusowych. Była podzielona na dwa etapy.
W etapie testowym – przy wykorzystaniu remarketingu i targetowania użytkowników z IP Netii – klienci mogli zobaczyć trzy różne kreacje, które kierowały ich na stronę produktową. Tam badano ich zachowania dotyczące m.in. kliknięć. W kolejnym etapie, czyli w kampanii zoptymalizowanej, wykorzystano najskuteczniejszą kreację, a odbiorców podzielono na pięć grup na podstawie ich dotychczasowych zachowań. Tak dokładne dopasowanie komunikacji do klientów przyniosło doskonałe efekty: ponad 7,8 miliona odsłon landing page’a, blisko 360 tys. unikalnych użytkowników oraz 102% wzrost liczby instalacji oprogramowania wśród klientów
Za przebieg kampanii odpowiadał dom mediowy Value Media, do którego zadań należało m.in. przygotowanie strategii, dobór mediów oraz wdrożenie kampanii.
Prezentacja wspólnych dokonań Netii i Value Media docenili również uczestnicy konferencji, którzy przyznali nagrodę People’s Choice Award – nagrodę publiczności konferencji.