Netia, jako pierwszy operator w Polsce i regionie, wprowadziła do oferty B2B usługę telewizji hotelowej z chmury, czyli bez stacji czołowej w obiekcie (head-end-less). Takie rozwiązanie znacząco przyspiesza wdrożenie oraz sprawia, że niezwykle nowoczesna usługa rozrywki hotelowej (wraz z platformą Otrum TV) jest dostępna cenowo dla nawet najmniejszych hoteli.
Netia Telewizja dla Hoteli w wersji chmurowej, tj. bez stacji czołowej (head-end-less), to przełomowe, pierwsze takie rozwiązanie w Europie Środkowo-Wschodniej. Zastosowane technologie, tj.: szyfrowanie end2end z wykorzystaniem DRM (Pro:Idiom i Samsung DRM), od punktu dystrybucji aż do odbiornika smart TV – wraz z dodatkowym mechanizmem dystrybucji kluczy licencyjnych do telewizorów -zapewniają bardzo duże bezpieczeństwo kontentu.
Dzięki dostępności z chmury, w modelu subskrypcyjnym, usługa nie wymaga instalowania dodatkowych urządzeń oraz ponoszenia nakładów inwestycyjnych przez hotel i jest dostępna praktycznie „od ręki”. W przypadku hoteli posiadających wewnętrzną sieć IP i odbiorniki typu Smart TV, Netia jest w stanie dostarczyć kompleksową usługę cyfrowej TV (ponad 60 kanałów, większość w HD), wraz z interaktywną platformą do zarządzania treściami autopromocyjnymi Otrum TV, w ciągu zaledwie 7 dni od podpisania umowy.
– Nową usługą Netia wpisuje się w światowy trend w świadczeniu usług telewizji hotelowej w technologii IP. Chmura, to rozwiązanie, które pozwala na dostarczanie bardziej zaawansowanych usług wspierających sprzedaż do klientów hoteli oraz optymalizujących miesięczne koszty utrzymania biznesu. – powiedział Krzysztof Jaworski, Starszy Kierownik Produktu w Dziale Zaawansowanych Rozwiązań ICT (NetiaNext), Netia S.A.
– Poza olbrzymią satysfakcją z bycia pionierem nowej technologii w tej części Europy, mam też przekonanie, że nowe rozwiązanie znacząco ograniczy koszty wdrożenia dla samych hoteli, jak również skróci do minimum proces dostarczenia. Co więcej, dzięki redundancji centralnego punktu dystrybucji kontentu, rozwiązanie chmurowe gwarantuje znacząco wyższe wskaźniki ciągłości działania – dodał Krzysztof Jaworski.
Debiut usługi w nowej technologii nie eliminuje dobrze już znanej w wielu hotelach, tradycyjnej wersji rozwiązania, lecz jest jej uzupełnieniem, uelastycznia ofertę Netii w tym sektorze.
Analogicznie jak w przypadku pozostałych usług, z których bardzo chętnie korzystają również hotele (np. Biznesowy Dostęp do Internetu, Netia Wi-Fi, zarządzanie sieciami WLAN, Unified Communication, Content Filtering – DNS Shield, Managed UTM, Cloud Firewall, monitoring wizyjny CCTV) również usługa Netia Telewizja dla Hoteli jest wspierana przez operatora w trybie 24/7.