Netia wzbogaciła ofertę rozwiązań dla klientów korporacyjnych o usługę, która zabezpiecza przed atakami DDoS (ang. Distributed Denial of Service). Zaletą usługi Netia DDoS Protection jest stały monitoring zagrożeń, bardzo krótki czas reakcji oraz wykorzystanie do filtrowania ruchu rozwiązania wiodącego dostawcy, które zostało zaimplementowane fizyczne w sieci Netii.
W odpowiedzi na rosnące zagrożenie atakami DDoS, których ofiarami coraz częściej padają również liczne działające w Polsce przedsiębiorstwa, Netia wprowadziła usługę chroniącą przed tego typu zagrożeniami, Netia DDoS Protection.
– DDoS (ang. Distributed Denial of Service) to atak na systemy komputerowe dostawców treści i usług internetowych, przeprowadzany równocześnie z wielu komputerów („zombie”), który jest niemożliwy do rozróżnienia przez klasyczne systemy zabezpieczeń od prawidłowego ruchu z innych komputerów. Taki atak o odpowiednio dużym natężeniu skutkuje zablokowaniem działalności danej instytucji, a co za tym idzie generuje straty finansowe i wizerunkowe – powiedział Tomasz Bułek, Kierownik Produktu w Netii.
Netia DDoS Protection obejmuje monitorowanie ruchu sieciowego kierowanego do sieci (serwerów) Klienta pod kątem prób ataków DDoS na udostępnione w internecie treści i usługi. W zależności od uzgodnionych procedur, po wykryciu ataku, szkodliwy ruch zostaje przekierowany do specjalnego Centrum Przeciwdziałania Atakom DDoS („Scrubbing Center”), które znajduje się w sieci Netia. Po odfiltrowaniu ruchu z komputerów „zombie”, pożądany ruch jest kierowany ponownie do serwerów Klienta. Rozwiązanie, które oferuje Netia bazuje na sprzęcie firmy Arbor Networks, jednego z wiodących dostawców systemów DDoS Protection na świecie.