18 lutego 2008 roku Netia SA nabyła Przedsiębiorstwo Informatyczne Punkt Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu za kwotę 5.126.112,38 zł.
Punkt obsługuje obecnie 4 367 klientów, a posiadane przez tę spółkę zasoby sieciowe umożliwiają łącznie obsługę 14 000 gospodarstw domowych w zakresie usług szerokopasmowego dostępu do Internetu. Punkt wykorzystuje technologię FastEthernet, co w praktyce oznacza łącze umożliwiające każdemu klientowi korzystanie z przepustowości do 100 Mb/s.
Nabycie udziałów w spółce Punkt jest konsekwentną kontynuacją realizacji strategii Netii, która zakłada zdobycie miliona klientów usług szerokopasmowych w ciągu trzech lat, między innymi dzięki zakupowi lokalnych sieci osiedlowych.
– Akwizycja spółki Punkt jeszcze bardziej umacnia pozycję Netii na Dolnym Śląsku, gdzie po serii poprzednich zakupów Netia może oferować usługi na własnej sieci dla ponad 100 tys. gospodarstw domowych – powiedział Piotr Czapski, Członek Zarządu Netii.
Netia ma już – po nabyciu spółki Punkt – ponad 240 000 klientów szerokopasmowego dostępu do Internetu.