Netia SA podpisała umowę o strategicznym partnerstwie z Central Europe On-Demand – dostawcą usług cloud computing. Dzięki współpracy Netia zaoferuje wkrótce kompleksowe usługi zunifikowanej komunikacji w oparciu o rozwiązania firmy Microsoft wszystkim swoim klientom biznesowym. Rozwiązanie będzie pierwszym tego typu w regionie i umocni pozycję Netii, jako wiodącego dostawcę innowacyjnych usług komunikacyjnych.
Rozwiązania Unified Communication Netii będą przystępnymi cenowo narzędziami komunikacyjnymi, dostępnymi dla wszystkich klientów biznesowym – od mniejszych firm z segmentu SOHO/SME aż po największe korporacje. Usługi zapewnią im wzrost wydajności poprzez łatwiejszy i znacząco szybszy dostęp do potrzebnych danych oraz możliwość użytkowania najnowocześniejszych aplikacji biznesowych.
– Obszar zunifikowanej komunikacji wraz ze zgodnym z nim trendem cloud computingu, to jeden z ważnych elementów nowej strategii Netii. We współpracy z partnerem Netia przygotuje rozwiązanie integrujące dotychczas dwa niezależne światy: szerokopasmowego internetu i telefonii ze środowiskiem znanych aplikacji biurowych Microsoftu – powiedział Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii. – Już jesienią zaoferujemy firmom usługi, które wpłyną znacząco na podniesienie efektywności ich pracy.
– Central Europe On-Demand pragnie pomóc przedsiębiorstwom w naszym regionie skorzystać z korzyści płynących z usług typu cloud – powiedział Wiktor Kovacs, dyrektor handlowy CE On-Demand. – Netia podniosła poprzeczkę dla komunikacji biznesowej w Polsce i będzie oferować swoim klientom biznesowym przystępne cenowo, ale wysokiej jakości kompleksowe usługi komunikacji zunifikowanej. CE On-Demand ma zaszczyt być partnerem w tych działaniach. Cieszymy się naszym wspólnym sukcesem.
Jednolita komunikacja (Unified Communications) to proces, w którym wszystkie środki komunikacji, urządzenia i media są zintegrowane, pozwalając użytkownikom pozostawać ze sobą w kontakcie w czasie rzeczywistym bez względu na miejsce pobytu. Technologie oparte na chmurze pozwolą użytkownikowi m.in. zarządzać telefonami stacjonarnymi oraz przeprowadzanie spotkań i rozmów przez internet w oparciu o rozwiązania Microsoftu, dostarczane przez CE On-Demand. Dzięki zintegrowanym usługom z chmury będzie można np. wybrać numer telefonu z listy kontaktów z Outlooka, używając do tego słuchawki stacjonarnego telefonu. Celem rozwiązania jest optymalizacja procedur biznesowych i ułatwienie komunikacji.