Netia wygrała przetarg organizowany przez Urząd Miasta Krakowa, na świadczenie usług telekomunikacyjnych. Nowoczesne rozwiązanie techniczne (telefonia IP HD Voice), zostało wybrane w drodze dialogu technicznego. Wartość umowy podpisanej na trzy lata to ponad 3 mln złotych. Netia podpisała trzyletnią umowę z Gminą Miejską Kraków – Urzędem Miasta Krakowa na świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie telefonii stacjonarnej na potrzeby Urzędu Miasta Krakowa, Miejskiego Ośrodka Pomocy
Społecznej, Zarządu Budynków Komunalnych oraz Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Zamawiający, który dotychczas korzystał z tradycyjnych usług telefonicznych, w efekcie przeprowadzonej procedury dialogu technicznego, zdecydował się na nowoczesne rozwiązanie oparte o łącza w technologii SIP Trunk oraz telefony IP HD Voice.
– Dzięki zastosowaniu dialogu technicznego pracownicy Urzędu Miasta mieli szansę poznać różnice między dotychczasowymi tradycyjnymi usługami telefonicznymi, a nowoczesnymi rozwiązaniami opartymi o łącza w technologii SIP Trunk oraz telefony IP HD Voice. Zachęcamy innych zamawiających do stosowania tego trybu zamówień, gdyż umożliwia on weryfikację rozwiązań rynkowych i wybranie najbardziej optymalnego. – powiedział Rafał Bakalarz – Dyrektor Sprzedaży Rynku Klientów Kluczowych Netii.
W ramach kontraktu Netia świadczyć będzie usługi telekomunikacyjne w zakresie telefonii stacjonarnej, łącznie z serwisem, dostawą aparatów IP Phone oraz udostępnieniem odpowiednich łączy telekomunikacyjnych, urządzeń i licencji niezbędnych do realizacji zamówienia. Łączna ilość kanałów rozmownych wraz łączami zapasowymi będzie wynosiła 600.
Umowa podpisana została na okres 3 lat. Jej wartość to 3 325 000 zł brutto. W przetargu brały również udział firmy Orange Polska i GTS Poland. Obecnym Operatorem był Orange Polska.