Netia, na potrzeby zlokalizowanego we Wrocławiu, europejskiego centrum obsługi klientów linii lotniczych Qatar Airways, dostarczyła łącza dostępu do internetu oraz międzynarodowe łącza telefoniczne, za pomocą których ulokowane w Polsce contact center obsługuje połączenia przychodzące na numery lokalne w 9 krajach Unii Europejskiej. Przedmiotem umowy pomiędzy Netią z Qatar Airways są usługi dostępu do internetu i telefoniczne międzynarodowej infolinii, polegającej na kierowaniu
– za pośrednictwem międzynarodowego operatora – połączeń przychodzących z lokalnych numerów dostępowych (LNS – Local Number Service), uruchomionych w ośmiu krajach europejskich. Ruch z numerów lokalnych w tych krajach (i numerów lokalnych, obsługiwanych bezpośrednio przez Netię w Polsce) kierowany jest na łącza obsługiwane przez Netię, w ramach umowy z Qatar Airways.
Wszystkie połączenia z 8 krajów UE i Polski będą docelowo obsługiwane przez konsultantów zatrudnianych przez Klienta w biurze we Wrocławiu. W pierwszej kolejności wrocławskiego Contact Center (CC) zajmie się obsługą klientów z Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. Do końca 2013 roku konsultanci pracujący we Wrocławiu mają również obsługiwać klientów dzwoniących na lokalne numery infolinii Qatar Airways w Hiszpanii, Włoszech, Austrii i Belgii.
Rozwiązanie dostarczone przez Netię pozwala w tej chwili na jednoczesną pracę na ponad 150 stanowiskach CC, z możliwością dalszej, szybkiej rozbudowy.
– Usługa Local Number Service pozwala Netii na obsługę w swojej sieci ruchu telekomunikacyjnego rozpoczynanego przez użytkowników poza granicami Polski za pośrednictwem numerów lokalnych, dostępnych w szeregu krajów na całym świecie. Projekt jaki zrealizowaliśmy dla Qatar Airways pokazuje, że nie trzeba być operatorem pan-europejskim, żeby skutecznie obsługiwać międzynarodowe korporacje. Nasze rozwiązanie znakomicie wspiera też rozwój jednej z najbardziej dynamiczych branż, jaką jest outsourcing procesów biznesowych – powiedziała Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor komercyjny pionu klientów biznesowych w Netii.
Obecnie linie lotnicze Qatar Airways obsługują połączenia ze 125 miast na całym świecie i wciąż rozbudowują siatkę połączeń.
Qatar Airways to niejedyny klient Netii z branży lotniczej. Grupa Netia obsługuje również m.in. PLL LOT oraz Polską Agencję Żeglugi Powietrznej. Netia jest jednym z nielicznych operatorów, który spełnił niezwykle wysokie wymagania jakościowe PAŻP.