Netsprint, firma specjalizująca się w rozwiązaniach technologicznych wspierających marketing internetowy, ponownie stał się polską spółką. Nowymi właścicielami zostało kilku prywatnych polskich inwestorów, w tym prezes zarządu Artur Banach. Jednocześnie Netsprint ogłasza strategię 2014-2016, nastawioną na przyspieszenie rozwoju firmy, wprowadzenie szeregu nowych produktów, ale też wzrost rentowności spółki.
Wszystkie udziały w firmie Netsprint objęła grupa polskich inwestorów prywatnych. Największym z udziałowców jest wieloletni prezes firmy, Artur Banach. Zarząd spółki pozostaje w aktualnym składzie (Artur Banach, Łukasz Duda) i kontynuuje działalność. Powołana została nowa Rada Nadzorcza, a jej przewodniczącym został Radosław Rejman – doświadczony menedżer i doradca inwestycyjny, związany wcześniej m.in. z Opera TFI. Dotychczasowym udziałowcem Netsprint była norweska grupa medialna Amedia.
Spółka przyjęła strategię na lata 2014-2016. W ostatnich latach Netsprint intensywnie inwestował w nowe rozwiązania technologiczne, które umożliwiają korzystanie z unikalnych opcji targetowania reklamy internetowej, personalizację przekazu do użytkowników oraz zapewnienie wysokiego poziomu ich konwersji na klientów. Głównym celem nowych właścicieli jest umiejętne wykorzystanie posiadanych już przez Netsprint aktywów i kompetencji zespołu, przyspieszenie rozwoju spółki oraz wzmocnienie jej pozycji na kluczowych rynkach. Firma planuje również przekształcenie w spółkę akcyjną.
Netsprint nadal będzie tworzyć rozwiązania technologiczne wspierające marketing internetowy. Kluczowe obszary działalności spółki to reklama kontekstowa i behawioralna, content marketing, audience targeting oraz RTB (Real Time Bidding). Firma będzie również kontynuować rozwój rozwiązań wyszukiwawczych dla segmentu najbardziej wymagających klientów, tj. dużych podmiotów eCommerce, korporacji oraz rozbudowanych portali informacyjnych.
Plany firmy na najbliższe 6 miesięcy obejmują innowacje w każdym z wyżej wymienionych obszarów działalności. W obszarze reklamy kontekstowej i behawioralnej Netsprint planuje m.in. wprowadzenie nowego rozwiązania dla reklamodawców Adkontekst eCommerce oraz Adkontekst Audience Report. Adkontekst eCommerce umożliwia właścicielom sklepów prowadzenie działań retargetingu spersonalizowanego w modelu CPC (rozliczenie za kliknięcie). Pierwsze testy produktu pokazują, że wyniki zapewniają reklamodawcom dodatni ROI (zwrot z inwestycji), przy jednocześnie bardzo atrakcyjnym poziomie CPM (rozliczenie za tysiąc wyświetleń) dla wydawców. Adkontekst eCommerce będzie oferowany łącznie z platformą RTB Adfocus (zarządzaną przez Netsprint), która wkrótce zostanie zaprezentowana w nowej odsłonie.
Z kolei Adkontekst Audience Report to kompleksowy raport zainteresowań użytkowników konkretnego serwisu, odpowiadający na pytanie reklamodawcy: „kim tak naprawdę jest mój klient i użytkownik?”. Narzędzie zdecydowanie ułatwi efektywne kosztowo planowanie kampanii w sieciach Adkontekst i ContentStream. Ten cel będzie też wkrótce łatwiejszy do osiągnięcia dzięki nowemu panelowi reklamodawcy, gdzie położony jest bardzo duży nacisk na uproszczenie procesu podejmowania decyzji przez klientów.
Jako innowację dla wydawców Netsprint planuje uruchomić w najbliższych dniach platformę Adkontekst SSP (supply side platform) umożliwiającą monetyzację powierzchni reklamowej w modelu RTB. Dzięki przyjętym algorytmom, rozwiązanie gwarantuje wzrost przychodów dla partnerów spółki.
Natomiast w przypadku ContentStream, czyli największej w Polsce sieci content marketingu, firma skupi się na dalszym rozwoju funkcjonalności related content („czytaj także”), służącej do rekomendacji treści na portalach oraz powiązanego z nim produktu dla reklamodawców. Już teraz, dzięki wykorzystaniu rozwijanych od 10 lat w Netsprint algorytmów, rozwiązanie w sposób optymalny zwiększa „lepkość” portali, a jednocześnie gwarantuje im unikalny poziom eCPM (wskaźnik określający przychód z 1000 odsłon reklamy).
Kolejnym dużym projektem Netsprinta na najbliższe miesiące jest uruchomienie Spółdzielni Danych w oparciu o autorską technologię analizy informacji o zainteresowaniach użytkowników – Netsprint Audience. Spółdzielnia Danych polega na gromadzeniu surowych danych o użytkownikach od wydawców w niej zrzeszonych, ich przetwarzaniu na konkretne profile marketingowe (demografia, zainteresowania, intencje zakupowe) i oferowaniu ich reklamodawcom, agencjom i domom mediowym oraz platformom DSP (demand site platform). Ambicją Spółdzielni Danych jest zmniejszenie dysproporcji, jaka dzieli nawet największe polskie firmy internetowe od Google i Facebook, w zakresie danych na temat preferencji polskich użytkowników i stworzenie modelu ich efektywnego użycia.
– Jesteśmy przekonani, że mamy zespół, kompetencje i umiejętność współdziałania z liderami rynku, aby wykonać zadanie, którego się podejmujemy. Cele, które przyjęliśmy są oczywiście ważne dla nas jako nowych właścicieli i pracowników Netsprinta, ale uważamy też, że są one również kluczowe dla dużej części polskiej branży internetowej. Chcemy przeciwdziałać dość niedorzecznej sytuacji, gdy polski reklamodawca komunikuje się z polskimi klientami na polskich portalach, a gros marży z tego tytułu trafia za granicę – podsumowuje Artur Banach, prezes zarządu Netsprint.