W ING wystartował konkurs skierowany do programistów, który polega na napisaniu określonego kodu programistycznego w taki sposób, by zużywał jak najmniej energii. Konkurs jest elementem kampanii employer brandingowej skierowanej do tej grupy pracowników. ING jako instytucja finansowa i bankowy lider digitalizacji jest atrakcyjnym miejscem pracy dla IT. ING realizując projekty IT chce robić to w sposób jak najbardziej zrównoważony. Jednym ze sposobów na takie działanie jest green coding, czyli idea tworzenia kodu
programistycznego w taki sposób, by zużywał jak najmniej energii. Zgłoszenia do konkursu „Zielona Tesla za zielony kod” można przesyłać do 14 maja br.
W ramach zadania konkursowego uczestnik musi stworzyć kod źródłowy programu i programów uruchamiających zoptymalizowanych pod kątem zapotrzebowania na energię niezbędną do ich prawidłowego działania. Na zadanie konkursowe składają się 3 niezależne zadania. Kod źródłowy programu musi zostać przygotowany w języku programowania Java, a programy uruchamiające, czyli build.sh i run.sh, muszą być przygotowane w języku skryptowym bash.
10 najlepszych zadań będzie przedmiotem oceny kapituły konkursu, która wyłoni jednego zwycięzcę wybierając najbardziej poprawne inżyniersko rozwiązanie. Analiza zadań konkursowych i ocena według poszczególnych kryteriów będzie trwać od 15 maja do 11 czerwca 2023, a zwycięzca zostanie ogłoszony 21 czerwca 2023 roku do godziny 16.00 na stronie internetowej banku.
Nagrodą za zwycięskie rozwiązanie jest roczne korzystanie z samochodu Tesla 3.
– ING jest bankowym liderem digitalizacji i stabilną firmą. Pracownicy mogą realizować się na poziomie różnych projektów, czy to lokalnych czy globalnych. Z jednej strony zapewniamy rozwój w ramach dużych i ciekawych projektów, w których informatycy mogą pracować z najnowszymi technologiami, z drugiej strony jesteśmy organizacją, która buduje relacje z pracownikami w aspekcie długoterminowym. Specjaliści IT mają realny wpływ na doświadczenia klientów – rozwijają aplikacje, z których codziennie korzystają miliony klientów. W ING pracuje ponad 1200 specjalistów IT. To ogromna i złożona struktura. Tutaj pracownicy zespołowo modelują rozwiązania, w myśl samoorganizujących się zespołów. Każdy może decydować o systemach – powiedział Sławomir Soszyński, CIO, wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego.
W ramach wsparcia kampanii został przygotowany również nowy odcinek cyklu #INGDlaEKO – „Cyfrowy ślad węglowy. Co możemy z nim zrobić”. Cykl prezentuje wybrane, ekologiczne inicjatywy podejmowane przez ING Bank Śląski. Do współpracy przy projekcie zaprosiliśmy znanego dziennikarza naukowego i miłośnika astronomii – Karola Wójcickiego, który wyjaśnia jak wielkie korporacje, ale też każdy z nas może przyczynić się do zmniejszenia digital pollution, czyli cyfrowego śladu węglowego.