W najnowszej kampanii ING zwraca się do przedsiębiorców, aby razem zadbali o bezpieczeństwo firm w sieci. Zachęca do zgłaszania każdej próby cyberoszustwa do CERT Polska, działającego w instytucie badawczym NASK. Dodatkowo bank daje wskazówki jak skutecznie to zrobić.
– Cyberbezpieczeństwo klientów indywidualnych to temat często poruszany w reklamie i mediach. Widzimy jednak, że problem spotyka coraz dotkliwej przedsiębiorców. Aż 66% polskich firm zostało zaatakowanych przez cyberprzestępców w ostatnim roku*. Dlatego zdecydowaliśmy się na kampanię, która wesprze przedsiębiorców w dbaniu o większe bezpieczeństwo firm w sieci – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Z przeprowadzonego przez ING badania wynika, że 90 proc. przedsiębiorców ma przynajmniej podstawową wiedzę o bezpieczeństwie w internecie. Jednocześnie badani przyznali, że mimo rozpoznania próby oszustwa nic więcej z tym nie robią. Tylko niewielki odsetek przedsiębiorców zgłasza je do CERT Polska, zespołu reagowania na incydenty bezpieczeństwa w sieci, działającego w strukturach instytutu NASK.
– Dla wielu uniknięcie próby cyberataku jest powodem do zadowolenia ze swojego sprytu. Ale dla cyberprzestępcy jest to tylko nieudana próba. Będzie próbował dalej, aż znajdzie ofiarę, którą uda się oszukać. Tylko aktywną postawą wobec cyberprzestępczości, czyli zgłaszaniem każdej próby cyberoszustwa do CERT Polska, możemy ochronić siebie nawzajem, dla wspólnej biznesowej korzyści. Przedsiębiorcy mają wiele obowiązków, dlatego zachęcamy do rozwiązania, które zajmuje tylko chwilę i jest bardzo proste – dodaje Barbara Pasterczyk.
Zespół CERT Polska tylko w ostatnim roku zablokował blisko 1,5 mln oszukańczych SMS-ów zanim dotarły do potencjalnych ofiar oraz 75 milionów prób wejść na szkodliwe strony internetowe (umieszczone na Liście Ostrzeżeń prowadzonej przez CERT Polska). To znaczy, że potencjalnie 75 mln razy ktoś mógłby dać się oszukać i stracić pieniądze, gdyby wcześniej ktoś inny nie zgłosił podejrzanej strony.
ING od lat wspiera klientów w dbaniu o bezpieczeństwo w sieci. Bank edukuje dzieci i młodzież w grze Roblox, ale też posiada wiele rozwiązań i narzędzi, które lepiej chronią klientów. Promowanie działalności CERT Polska to kolejny sposób na niwelowanie negatywnych skutków cyberprzestępczości.