SMS-y od nadawców podszywających się pod kurierów, maile phishingowe, kradzież kont na Facebooku oraz inne cyberprzestępstwa to codzienność, z którą muszą się mierzyć internauci. Aby pomóc użytkownikom skuteczniej walczyć z zagrożeniami, BLIK wystartował z interaktywną grą edukacyjną „Nie ze mną te numery”. Jej celem jest nauka rozpoznawania prób oszustwa i wzmacnianie czujności. Najlepsi gracze mogą walczyć o atrakcyjne nagrody.
W dobie rosnącej liczby ataków cybernetycznych, zwiększanie świadomości użytkowników na temat zagrożeń w sieci jest kluczowe. Jest to szczególnie ważne, ponieważ na tego typu oszustwa narażony jest każdy, od młodzieży po seniorów. BLIK to jedna z najbezpieczniejszych i najwygodniejszych metod płatności w internecie oraz w sklepach stacjonarnych. Jednak oszuści wciąż próbują wykorzystać nieuwagę użytkowników, przekonując ich do podania kodu BLIK w wiadomościach prywatnych lub poprzez złośliwe linki. Dlatego jednym z głównych celów marki jest edukowanie i zwiększanie czujności użytkowników internetu w obliczu tych zagrożeń. Najnowszym narzędziem, które pozwoli im lepiej zrozumieć socjotechniki i strategie stosowane przez oszustów jest gra „Nie ze mną te numery”.
– Naszym celem jest wyposażenie użytkowników w narzędzia i wiedzę, które pozwolą im działać proaktywnie w obliczu cyberzagrożeń. Gra w „Nie ze mną te numery” to nie tylko zabawa, ale także szansa na zdobycie praktycznej wiedzy, która może skutecznie ochronić nasze dane i finanse przed atakami phishingowymi, spoofingiem i innymi formami cyberprzestępczości. Zależy nam na tym, aby gracze ćwiczyli w kontrolowanych warunkach reagowanie na próby oszustwa i tym samym zwiększali swoją czujność na podobne sytuacje w życiu codziennym
– wyjaśnia Wioletta Kokosza, Senior Digital Manager w BLIKU.
Edukacja i rozrywka
„Nie ze mną te numery” to intuicyjna minigra, która pozwala zweryfikować poziom naszej wiedzy w wirtualnym środowisku oraz angażuje użytkowników w rozpoznawanie zagrożeń i podejmowanie szybkich decyzji w obliczu potencjalnych oszustw. Dzięki prostym zasadom każdy – niezależnie od doświadczenia – może łatwo opanować mechanikę gry i zdobywać punkty za trafne identyfikowanie cyberzagrożeń. Gra została wzbogacona o rozbudowaną bazę wiedzy na temat oszustw, takich jak phishing, smishing, vishing czy spoofing. Dodatkowo, gracze, którzy osiągną wynik na poziomie co najmniej 90 proc. punktów, mogą odpowiedzieć na pytanie konkursowe, które pozwoli im na udział w rywalizacji o nagrody. Konkurs potrwa 5 listopada br., a nagrody obejmują czeki BLIK o wartości 500 zł, vouchery do drogerii oraz bilety do kina.
Gra powstała we współpracy z agencją digital marketingową Harbingers, która zajmowała się opracowaniem konceptu gry i organizacją konkursu, natomiast za produkcję oraz mechanikę gry, jak i wsparcie technologiczne odpowiada agencja interaktywna IVN.
Szczegóły na temat gry, konkursu oraz regulamin są dostępne na stronie https://niezemnatenumery.pl/.
BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie praktycznie każdy z klientów krajowych instytucji płatniczych oferujących aplikację mobilną. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.