W niemieckiej branży handlowej nikt nie ma tylu wyświetleń reklam wideo online co Ikea. Z analizy firmy Gemius wynika, że w styczniu jej kreacje oglądało 17,4 mln użytkowników sieci. Z takiej formy zachęty do zakupów korzystają też setki innych firm zajmujących się handlem ─ na ich spoty natknęło się w sieci 42,9 proc. internautów w Niemczech.
27,7 mln Niemców to duża grupa potencjalnych kupujących. A właśnie tyle osób, 42,9 proc. wszystkich niemieckich użytkowników sieci, oglądało w zeszłym miesiącu w internecie jakąś reklamę wideo firmy handlowej (źródło: gemiusAdReal, styczeń 2017 rok). Łączna liczba wyświetleń takich spotów przekroczyła 229,3 mln. Firma Gemius przeanalizowała dane ze stycznia tego roku, by sprawdzić, jakie marki i na jakich stronach wyświetlały swoje kreacje najczęściej. Dane dotyczyły użytkowników sieci z Niemiec w wieku 18-90 lat.
Ikea na prowadzeniu
W TOP3 reklamodawców analizowanej branży, którzy dotarli do największej liczby internautów, znalazły się duże sieci handlowe. Pierwsze miejsce zajmuje Ikea (Ikea Group), której spoty odtwarzało ponad 17,4 mln realnych użytkowników. To 27 proc. ogółu niemieckich internautów. Filmy reklamujące Media Markt (Metro Group) znalazły się na drugim miejscu, ale z ponaddwukrotnie słabszym wynikiem. Odtwarzało je 6,9 mln (10,7 proc.) Niemców buszujących po stronach WWW. Trzecie miejsce przypadło marketom budowlanym Hornbach (Hornbach Group), na których kreacje online natrafiło 5,2 mln (8,1 proc.) internautów.
Youtube.com liderem wydawców
Najwięcej, bo 9,6 mln użytkowników sieci WWW w Niemczech, widziało spoty branży handlowej w serwisie Youtube.com. Oznacza to, że reklamy wideo online wyświetliły się tam 14,8 proc. niemieckich internautów. Na drugim miejscu znalazł się Facebook.com, gdzie z reklamą wideo firm zajmujących się handlem zetknęło się 6 mln realnych użytkowników (zasięg 9,3 proc.). TOP3 wydawców zamyka 1&1 Mail & Media GmbH z 5,2 mln internautów i zasięgiem 8,1 proc.