Podczas tegorocznych targów IFA Samsung pokazał swój pierwszy telewizor QLED 8K – Q900R. Oferuje on m.in. funkcję skalowania do 8K, która wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji, co zapewnia niezwykłą jakość obrazu. Z tej okazji firma przygotowała specjalną komunikację wizualną w przestrzeni miejskiej. W dniu światowej premiery nowe telewizory dostępne były w wybranych sieciach sprzedaży na terenie Niemiec.
W dniach od 31 sierpnia do 1 września w ramach kampanii „Perfect Reality” mieszkańcy i goście odwiedzający Berlin mogli zobaczyć przyciągające uwagę nietypowe reklamy Samsung. Instalacje zlokalizowane w trzech popularnych na mapie miasta punktach przyciągały spojrzenia przechodniów. W projekcie wykorzystano sceny związane ze sportem, jedzeniem i kosmosem, które świetnie oddawały jakość obrazu, jaką oferuje telewizor QLED 8K.
Dzięki wykorzystaniu aktorów i różnych obiektów stworzono wizualizacje „Perfect Reality”. Poprzez połącznie rzeczywistości z zaawansowanymi technologiami poprawy obrazu, które są dostępne w QLED 8K, powstały realistyczne i przyciągające spojrzenia instalacje, na widok których wielu przechodniów aż przystanęło z wrażenia.
Podczas targów IFA telewizor Samsung QLED 8K został zaprezentowany w strefie Samsung w berlińskim CityCube.
Od momentu oficjalnej premiery, telewizor QLED 8K Q900R zbiera pozytywne opinie. Otrzymał m.in. nagrodę IFA 2018 Best in Show od magazynu T3. Z kolei portal TechRadar uznał go za najlepszy telewizor (Best TV) w zestawieniu The best tech from IFA 2018, a serwis technologiczny Expert Reviews przyznał telewizorowi Samsung 8K Q900R wyróżnienie Best of IFA 2018.
Oprócz wysokiej jakości obrazu i możliwości technologicznych zespoły redakcyjne doceniły, że nowy model Samsung jest gotowym produktem, który właśnie wchodzi do sprzedaży. W Polsce telewizor będzie dostępny jeszcze w tym roku w trzech rozmiarach ekranów – 65”, 75” i 85”.