Nokia Poland została jednym ze zwycięzców plebiscytu „Firma przyjazna mamie”, organizowanego przez miesięczniki „Dziecko” i „Poradnik Domowy”. Pisma poszukiwały pracodawców, którzy ułatwiają młodym rodzicom łączenie nowych obowiązków domowych z karierą zawodową, widzą w młodych matkach potencjał rozwoju swojej firmy i obdarzają je dodatkowymi przywilejami.
Kandydatów mogły zgłaszać kobiety z całej Polski pisząc listy lub e-maile o swoich pracodawcach.
„Czujemy się zaszczyceni tym wyróżnieniem. Cieszymy się, że firma jest doceniana nie tylko za swoje produkty, ale także za to, co najważniejsze dla każdego pracownika, dobrą atmosferę i szanse rozwoju” – mówi Katarzyna Kluk, Dyrektor Marketingu w firmie Nokia. – „Nokia Poland jest firmą przyjazną zarówno młodemu rodzicowi, jak i każdemu innemu pracownikowi.”
W ramach plebiscytu jury szukało firm, które robią dla swoich pracowniczek nieco więcej, niż wymaga tego polskie prawo. Kandydat na zwycięzcę musiał świadomie dbać o lepsze warunki pracy dla kobiet, które chcą opiekować się swoimi dziećmi, a jednocześnie kontynuować pracę.
Ze 150 zgłoszeń jury wybrało osiem firm, które zostały przez nie dodatkowo zweryfikowane. Ostatecznie wybrano trzech zwycięzców. Są nimi firmy: Nokia Poland, ABN Amro Bank i Memrb International Poland, którym zostanie przyznana statuetka. Firmy Johnson & Johnson i Ronson Development zostały wyróżnione.
Nokia Poland została nagrodzona między innymi za:
– osiem dodatkowych tygodni płatnego urlopu dla młodych matek,
– opiekę medyczną nad matką i dzieckiem,
– pozostawanie w stałym kontakcie z matkami podczas urlopu macierzyńskiego, co ułatwia im powrót do pracy
– rozdzielanie pracy przyszłej mamy, podczas jej urlopu macierzyńskiego, między innych pracowników (nie jest ona zastępowana przez innego pracownika),
– umożliwienie powrotu do pracy na pół etatu lub dopasowanie godzin pracy matki do jej sytuacji życiowej,
– elastyczne godziny pracy i ocenianie pracowników za efekty ich działań.