Firma In-Stat/MDR zapytała ankietowanych o ulubioną markę telefonu komórkowego. Zdecydowanie najpopularniejszą marką okazała się Nokia, wyprzedzając Motorolę. Pozytywne oceny zebrały też Sony Ericsson oraz Samsung.
In-Stat/MDR spytało także o maksymalną kwotę, jaką ankietowani są w stanie przeznaczyć na nowy telefon. Okazało się, że klienci indywidualni za górną granicę ceny telefonu przyjmują najczęściej 100 USD. Firmy mogą przeznaczyć na kupno nowej „komórki” dwukrotnie więcej. Jedyną opcją, za którą większość użytkowników byłoby w stanie zapłacić dodatkowo, okazało się wydłużenie czasu pracy baterii. Przytoczone dane dotyczą rynku amerykańskiego. Ciekawe, jak podobne zestawienie wypadłoby w Polsce. Informacje tego typu są bardzo istotne zarówno dla producentów, jak i operatorów – istnieje bowiem duże prawdopodobieństwo, że przy wymianie aparatu klienci sięgną po kolejny model lubianej firmy.