Podczas uroczystej gali podsumowującej pierwszą polską edycję rankingu najmodniejszych marek CoolBrands firma Nokia otrzymała statuetkę za tytuł CoolBrands Polska. Nokia została wskazana jako jedna z najmodniejszych i najsilniejszych marek na polskim rynku najpierw przez internautów, a później przez grono niezależnych ekspertów.
Wręczenie statuetek i prezentacja pierwszego albumu CoolBrands, w
którym znalazły się historie sukcesu nagrodzonych marek miało miejsce
27 czerwca 2007 r. przy ul. Burakowskiej 5/7.
CoolBrands to dwuetapowy ranking, którego celem było wskazanie
marek, które są obiektem pożądania wśród osób wyznaczających trendy i
wywierających wpływ na opinię publiczną. W pierwszym etapie swoje głosy
na marki, które ich zdaniem są najbardziej stylowe, innowacyjne,
oryginalne, autentyczne i wyjątkowe, oddawali internauci. Za
pośrednictwem strony www.coolbrands.onet.pl
odpowiadali na pytanie: „Jaka marka jest dla Ciebie najbardziej cool?”.
Zebrano opinie w sumie 7,5 tys. osób, z czego 59,1% głosujących
stanowili ludzie młodzi, w wieku od 16 do 24 lat. Firma Nokia znalazła
się na szóstym miejscu wśród najczęściej wskazywanych marek w Polsce i
na trzecim miejscu w podsumowaniu badań z całej Europy.
Listę wskazanych przez internautów marek uzupełnioną o kandydatów
zgłoszonych przez agencję marketingową Streetcom przedstawiono panelowi
ekspertów, w którego skład weszły autorytety ze świata mody, reklamy i
mediów, w tym m.in. dziennikarka TVN Style Beata Sadowska, DJ Novika,
raper Tede czy dziennikarz Kuba Wojewódzki. Grono ekspertów z grupy
wskazanych przez internautów marek wybrało te, które otrzymały tytuł
CoolBrands.
„Nokia dba o to, by jej produkty miały swój wyjątkowy charakter i
spełniały oczekiwania użytkowników – także osób młodych, dla których
najważniejsza jest oryginalność i styl. Tytuł CoolBrands to dla Nokia
ogromne wyróżnienie, tym bardziej, że o jego przyznaniu zadecydowali
zarówno konsumenci, jak i gwiazdy telewizyjne oraz muzyczne, które
kreują w Polsce trendy” – mówi Katarzyna Kluk, dyrektor marketingu
Nokia Poland.
Pierwsza polska edycja CoolBrands jest częścią odbywających się w
całej Europie badań nad gustami i preferencjami europejskich
konsumentów. Ich zadaniem jest wskazanie marek, które są postrzegane
przez Europejczyków jako modne, „cool”, „trendy”, czy „jazzy”.
Wcześniej projekt ten był realizowany w Wielkiej Brytanii, Holandii,
Francji, w Niemczech i we Włoszech.
CoolBrands to
uzupełnienie projektu Superbrands, którego nagrody nazywane są Oskarami
Marketingu. Superbrands jest działającą od dwunastu lat angielską
organizacją zajmującą się badaniem siły marek i wyłanianiem
najsilniejszych firm na krajowych rynkach.