Marka Nokia została uhonorowana Złotym oraz Kryształowym Godłem w tegorocznej, VIII już edycji konkursu European Trusted Brands organizowanego przez wydawnictwo Reader’s Digest. Zarówno w Polsce, jak i Europie, marka Nokia odnotowuje zwycięstwa w kategorii „Telefon Komórkowy” od ośmiu lat, a więc od początku istnienia konkursu.
Ankieta przeprowadzona na potrzeby konkursu European Trusted Brands 2008 stanowi największe pod względem zasięgu badanie opinii konsumentów w Europie. W 16 krajach Europy respondenci oddali 287674 głosów wskazując 123125 marek. W Polsce wysłano 10 000 ankiet i przeanalizowano 1012 odpowiedzi.
W polskiej edycji badania Złote Godło i Złota Statuetka Marki Godnej Zaufania zostały przyznane marce Nokia na podstawie oceny ilościowej spontanicznych i niesugerowanych wyborów marki, w której decyduje procent oddanych głosów. Natomiast Kryształowe Godło i Kryształową Statuetkę Marki Godnej Zaufania Nokia otrzymła za najwyższą ocenę 4 kryteriów: Jakość, Wartość w stosunku do ceny, Silny wizerunek oraz Znajomość potrzeb klienta.
„To dla nas wielki zaszczyt, że Nokia niezmiennie od 2000 roku zdobywa nagrodę Trusted Brands, zarówno w Polsce i Europie. Jest to dla nas niezwykle cenne wyróżnienie, tym bardziej, że odzwierciedla opinie konsumentów. To oni wskazali markę Nokia jako tę, której ufają najbardziej. Chcemy wszystkim gorąco podziękować i jednocześnie zapewnić, że naszym priorytetem jest utrzymanie tego zaufania poprzez oferowanie najwyższej jakości produktów Nokia” – powiedział Slavomír Vaškovič, szef marketingu Nokia na Polskę, Czechy i Słowację.
Uroczysta gala wręczenia nagród, prowadzona przez Paulinę Chylewską i Przemysława Babiarza, odbyła się 23 kwietnia br. w Centrum Olimpijskim w Warszawie. Nagrodę w imieniu firmy Nokia odebrał Slavomír Vaškovič, szef marketingu Nokia na Polskę, Czechy i Słowację. Wydarzenie uświetnił recital Urszuli Dudziak.