Espoo, Finlandia — Firmy Nokia i Twango poinformowały o przejęciu przez firmę Nokia praktycznie wszystkich aktywów Twango (www.Twango.com). Twango oferuje wszechstronne rozwiązania do udostępniania i porządkowania multimediów, takich jak zdjęcia, wideo i inne pliki osobiste. Dzięki przejęciu Twango Nokia może oferować konsumentom łatwy sposób udostępniania multimediów za pośrednictwem urządzeń stacjonarnych i mobilnych.
Oprócz najważniejszych aktywów, firma Nokia
zyskuje dzięki tej transakcji także doświadczony zespół osób, które
doskonale znają branżę internetowych społeczności i usług.
„Przejęcie
Twango to konkretny krok w realizacji naszej wizji usług internetowych,
zapewniających bezproblemowy dostęp do informacji, rozrywki oraz
kontakt z innymi użytkownikami serwisu, niezależnie od czasu, miejsca,
typu połączonego z siecią urządzenia oraz sposobu wykorzystania.
Dysponujemy najpełniejszą ofertą usług multimedialnych online, w tym
muzyki, nawigacji, gier oraz — dzięki przejęciu Twango — udostępniania
zdjęć, wideo i różnych dokumentów” — powiedział Anssi Vanjoki,
wiceprezes i dyrektor generalny działu Multimedia firmy Nokia. „Dzięki
połączeniu mobilnego komputera multimedialnego Nokia Nseries, który
jest zawsze włączony, zawsze w sieci i zawsze razem z właścicielem, z
zaawansowaną usługą udostępniania multimediów taką jak Twango,
użytkownicy będą mogli korzystać z nowych, atrakcyjnych sposobów
tworzenia, wyświetlania i słuchania multimediów w czasie rzeczywistym”.
Twango
to prywatna spółka, założona przez byłych pracowników firmy Microsoft,
z siedzibą w Redmond w amerykańskim stanie Washington. Uniwersalna
platforma Twango umożliwia łatwe porządkowanie, udostępnianie i
publikowanie takich multimediów, jak zdjęcia oraz nagrania wideo i
audio. W przeciwieństwie do wielu innych usług dla społeczności
internetowych, Twango działa z wieloma typami multimediów i oferuje
wszechstronne opcje porządkowania, udostępniania oraz przetwarzania
osobistych materiałów multimedialnych. Twango to atrakcyjna usługa dla
użytkowników komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych, a także
wszechstronna platforma umożliwiająca tworzenie aplikacji dodatkowych,
łączenie z urządzeniami mobilnymi oraz integrację z innymi usługami
internetowymi.
„Wyjątkowa wizja społeczności online firmy Nokia
doskonale pasuje do wizji Twango” — powiedział Jim Laurel,
współzałożyciel Twango. „Możliwości, jakie daje nam połączenie naszego
doświadczenia z dziedziny społeczności internetowych z zasobami firmy,
która odegrała tak ważną rolę w rozwoju branży mobilnej, są naprawdę
fascynujące. Możemy teraz zrealizować swoją wizję utrwalania i
odtwarzania osobistych multimediów w urządzeniach mobilnych, na
komputerach osobistych oraz we wszystkich ważnych dla użytkowników
miejscach”.
Współzałożycielka Twango, Serena Glover, dodaje: „W
wyniku tego przejęcia będziemy zdecydowanie rozwijać nasz zespół w
Seattle, aby zapewnić najwyższej klasy, globalną usługę udostępniania
multimediów”.
Urządzenia marki Nokia wyposażone w wysokiej
jakości aparaty fotograficzne o rozdzielczości do 5 megapikseli
zmieniły sposób tworzenia materiałów multimedialnych, prowadzenia
blogów i uczestniczenia w społecznościach online. W roku 2006 firma
Nokia sprzedała ponad 140 milionów działających w sieci cyfrowych
aparatów fotograficznych, a jej urządzenia w szybkim tempie stają się
głównym źródłem zdjęć i wideo na świecie. Nokia oferuje nowe możliwości
udostępniania multimediów, takie jak łączenie informacji GPS o
położeniu ze zdjęciami i wideo.