Firma Nokia zrobiła dzisiaj kolejny krok na drodze do zapewnienia dostępu do internetu kolejnemu miliardowi użytkowników, przedstawiając rodzinę urządzeń mobilnych Asha Touch, w których pełne funkcje dotykowe są dostępne w niespotykanych wcześniej cenach. Trzy nowe modele – Nokia Asha 305, Nokia Asha 306 i Nokia Asha 311 – poszerzają udaną rodzinę Asha, która na rynku pojawiła się w październiku 2011 roku. Obecnie na ponad 130 rynkach dostępnych jest 10 urządzeń z tej serii.
Najnowsze telefony stworzono, aby zapewnić bogactwo funkcji porównywalne ze smartfonami użytkownikom, którzy chcą uniknąć nadmiernych kosztów związanych z korzystaniem z transmisji danych oraz chcą cieszyć się długą żywotnością baterii. Nokia Asha 305, Asha 306 i Asha 311 udostępniają nowy, całkowicie zmodyfikowany dotykowy interfejs użytkownika, łącząc sprawdzoną, charakterystyczną dla marki Nokia łatwość obsługi z nowościami konstrukcyjnymi opracowanymi specjalnie dla tych modeli.
Pięknie wykonana Nokia Asha 311 to działające szybko i płynnie urządzenie 3,5G z pojemnościowym ekranem dotykowym i procesorem 1 GHz, które zapewnia wspaniały komfort korzystania z internetu. Z kolei Nokia Asha 305 to atrakcyjny i przystępny cenowo telefon z obsługą dwóch kart SIM i funkcją Easy Swap, pozwalajacą na łatwą wymianę karty SIM bez potrzeby restartu telefonu. Jej siostrzany model Nokia Asha 306, korzystający z jednej karty SIM, jest jak dotąd najbardziej przystępnym cenowo telefonem marki Nokia posiadającym Wi-Fi.
–Wprowadzając na rynek modele Asha Touch, przyspieszamy realizację naszego celu zapewnienia dostępu do internetu kolejnemu miliardowi użytkowników – powiedziała Mary T. McDowell, Executive Vice President, Mobile Phones, Nokia. –Nowe telefony mają cechy, które młodzi mieszkańcy miast cenią najbardziej — świetny wygląd, przystępną cenę i intuicyjne w obsłudze funkcje umożliwiające łączność z internetem, ze znajomymi oraz ze światem rozrywki i aplikacji.
Znakomite urządzenia do szybkiego, przystępnego cenowo korzystania z mobilnego internetu i gier
Nowe urządzenia w pełni wykorzystują zalety Nokia Browser 2.0. Niedawno wprowadzona aktualizacja przeglądarki przy użyciu technologii chmury firmy Nokia zmniejsza transmisję danych nawet o 90%, umożliwiając szybszy i tańszy dostęp do internetu. Strony internetowe ładują się nawet trzykrotnie szybciej niż w urządzeniach nie posiadających wyżej wspomnianej technologii.
Użytkownik może łatwo utrzymywać kontakt ze znajomymi i krewnymi, a także udostępniać pliki i łącza za pośrednictwem serwisów społecznościowych. Ponadto menedżer zawarty w przeglądarce Nokia ułatwia zarządzanie pobieranymi materiałami, zapisując muzykę, filmy lub zdjęcia na karcie pamięci podczas przeglądania stron internetowych.
Rodzina Asha cieszy się dużym wsparciem ze strony twórców aplikacji i użytkowników. Sklep Nokia niedawno przekroczył próg 5 miliardów pobrań. Od stycznia do kwietnia 42% wszystkich materiałów pobranych ze Sklepu Nokia trafiło na telefony Asha i inne urządzenia z ekosystemu Java. Zaledwie rok temu wskaźnik ten wynosił 10%. Obecnie 410 twórców aplikacji na urządzenia Nokia może pochwalić się aplikacjami, które osiągnęły ponad milion pobrań. Firmy India Games i Pico Brothers niedawno przekroczyły 100 milionów.
Nokia Asha 305, Asha 306 i Asha 311 nie tylko ułatwiają dostęp do serwisów społecznościowych, są również stworzone do rozrywki. Jako wyjątkowy prezent wszyscy użytkownicy otrzymają możliwość bezpłatnego pobrania 40 gier firmy EA i zachowania ich na zawsze. Są to gry akcji, zręcznościowe i sportowe, a wśród nich takie tytuły jak Tetris, Bejeweled, Need for Speed: The Run i Fifa 2012. Ponadto w telefonie Nokia Asha 311 zainstalowanych jest 15 poziomów gry Angry Birds, która znakomicie obrazuje możliwości ekranu dotykowego i procesora 1 GHz.
-Nokia robi kolejny ciekawy krok w dziedzinie zapewnienia użytkownikom dostępu do internetu — dąży do zwiększenia ich komfortu dzięki nowemu dotykowemu interfejsowi użytkownika, który umożliwi firmie rywalizację w nowych przedziałach cenowych rynku masowego. Rynek ten charakteryzuje się dużą konkurencją, ale uważamy, że udoskonalona rodzina Asha to atrakcyjna oferta, która pozwoli użytkownikom obniżenie kosztów eksploatacji dzięki przeglądarce z funkcjami kompresji i długiej żywotności baterii — mówi Neil Mawston, Executive Director of devices research, Strategy Analytics. –Ciekawy jest również sposób promowania strategii Asha — globalne premiery urządzeń odbywają się na ważnych, dynamicznie rozwijających się rynkach, na przykład w Azji. Nokia cieszy się tam dużą popularnością i można oczekiwać pozytywnej reakcji miejscowych konsumentów.