Drugie po Facebooku w kategorii ogólnej i pierwsze w kategorii finansów osobistych – to miejsca nowej aplikacji mobilnej wśród najpopularniejszych programów dostępnych w systemie WindowsPhone. Również użytkownicy pozostałych dwóch systemów (iOS oraz Android) przekonali się do zmian – już co trzeci spośród nich zaktualizował oprogramowanie.
– Zaledwie w ciągu pięciu dni od udostępnienia nowej aplikacji, ponad 15 tys. klientów zdecydowało się po raz pierwszy skorzystać z bankowości mobilnej mBanku. Przekonaliśmy ich, że nasze rozwiązania są bezpieczne i stanowią doskonałe rozwinięcie bankowości znanej z ekranu komputera – mówi Michał Panowicz, dyrektor mBanku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej. – Ponadto niemal 100 tys. dotychczasowych użytkowników zdecydowało się na aktualizację aplikacji – dodaje szef projektu nowego mBanku.
Nowa aplikacja w pełni wykorzystuje możliwości telefonów i systemów mobilnych, dzięki niej zarządzenie finansami staje się prostsze i lepiej dostosowane do działań użytkownika w tym kanale. Aplikacja pełni funkcję osobistego asystenta finansowego. Dzięki temu już nie trzeba logować się do rachunku, by poznać stan konta lub limit karty kredytowej. O tym, jak szczegółowe mają być prezentowane informacje, decyduje użytkownik.
Istotnym aspektem nowego narzędzia mBanku jest jego bezpieczeństwo. Aby korzystać z aplikacji, należy przejść proces połączenia urządzenia z kontem. Procedurę wykonuje się dla każdego urządzenia osobno, za każdym razem od nowa nadając PIN (od 5 do 8 cyfr). Kod ten służy do logowania oraz autoryzacji transakcji i nie jest przechowywany w urządzeniu Kolejnym zabezpieczeniem jest możliwość samodzielnego ustanowienia limitów wartości transakcji w kanale mobilnym, a także opcja blokady aplikacji na wybranym (wcześniej połączonym) urządzeniu, którą można przeprowadzić szybko w serwisie transakcyjnym banku lub za pośrednictwem mLinii.
Najważniejsze elementy nowej bankowości mobilnej mBanku:
- dostępna na najpopularniejszych systemach mobilnych: Android, iOS i Windows Phone;
- pełna transakcyjność;
- bezpieczeństwo dzięki procesowi połączenia z kontem urządzenia i unikalnemu PIN-owi;
- dostęp do najważniejszych informacji i ofert bez konieczności logowania się;
- mobilne mOkazje oraz geolokalizacja rabatów, oddziałów i bankomatów;
- możliwość uruchomienia powiadomień „push” – nowe operacje, zdarzenia na rachunku, mOkazje w pobliżu;
- płatności P2P przez SMS – w oparciu o książkę odbiorców i książkę adresatów w telefonie;
- najszybszy w Polsce mobilny kredyt w 30 sekund – idealny na czas oczekiwania w kolejce przy kasie;
- elementy nawigacji finansowej (PFM) – możliwość kategoryzowania wydatków;
- możliwość modyfikacji limitów transakcyjnych;
- funkcje dla Windows Phone: „kafelki” ze stanem konta i odbiorcami na pulpicie, współpraca z aplikacjami map i nawigacji w trybie off-line.
Nowy mBank się rozwija
Osiem miesięcy temu mBank uruchomił zupełnie nową bankowość elektroniczną, do której loguje się już ponad 70 proc. użytkowników. Na rynku, wraz z nową platformą transakcyjną, pojawiły się m.in.: unikatowy w skali Europy program rabatowy mOkazje, mądra wyszukiwarka transakcji oraz nawigacja finansowa. Klienci zyskali również dostęp do wirtualnej placówki i kontaktu z ekspertami on-line o każdej porze dnia i nocy.