Nowa odsłona akcji #ROG4Creators, organizowanej przez markę ASUS Republic of Gamers pod hasłem Gaming is Creating, jest poświęcona montażowi zwiastunów do gier wideo. W jej ramach będzie można nie tylko poznać jego tajniki – o czym opowiedzą Tomek Wikliński i Karol Sapiński, twórcy trailerów do takich gier jak Cyberpunk 2077 czy Dying Light – ale i samemu spróbować swych sił w montażu wideo. Na autora/-kę najlepszego materiału czeka laptop ROG Zephyrus G16.
Piąta edycja #ROG4Creators stawia na sztukę z pogranicza filmu i marketingu. Zwiastuny gier, zwłaszcza tych długo oczekiwanych, ekscytują graczy z całego świata, stanowiąc kluczowe elementy każdej kampanii marketingowej. To na nich koncentruje się uwaga fanów podczas tak istotnych wydarzeń, jak Gamescom czy The Game Awards.
–Cieszymy się, że w kolejnej odsłonie naszej akcji #ROG4Creators biorą udział najlepsi polscy montażyści zwiastunów gier wideo. Zwłaszcza że stworzone przez nich trailery docierają do milionów graczy na całym świecie, co najlepiej świadczy o ich talencie -mówi Marcin Czech z ASUS Polska
Dynamiczny montaż i ciekawy pomysł na zwiastun może całkowicie zmienić przebieg kampanii marketingowej. Trailery również same w sobie bywają małymi dziełami sztuki. Mało kto wie o tym zagadnieniu więcej od ambasadorów nowej odsłony akcji – Tomka Wiklińskiego (pracował przy materiałach do takich gier jak Dying Light, Cyberpunk 2077 czy Green Hell) oraz Karola Sapińskiego (na koncie m.in. Dying Light, The Medium, Torment: Tides of Numenera i Thaumaturge).
Akcja jest skierowana do adeptów i fanów tej kreatywnej dziedziny. To grono może się zresztą powiększyć w związku z konkursem, w którym do wygrania jest laptop ROG Zephyrus G16 o wartości 19 999 zł.
– Liczymy, że w myśl hasła Gaming is Creating sztuką montażu zainteresuje się więcej osób, do czego zachęcamy. Mamy też nadzieję, że laptop ROG Zephyrus G16 będzie świetną zachętą do spróbowania swych sił w konkursie. – mówi Marcin Czech z ASUS Polska
Posłuchaj o montażu… i montuj sam
Nowa edycja #ROG4Creators składa się z dwóch części. Pierwsza to część edukacyjna, w której Tomek Wikliński i Karol Sapiński w serii tutoriali dzielą się swoim doświadczeniem z zakresu montażu zwiastunów gier wideo, a także podpowiadają najlepsze rozwiązania w pracy z popularnymi edytorami wideo.
Druga to część konkursowa – tutaj uczestnicy korzystając z surowych materiałów będą musieli stworzyć zwiastun gry Ghostrunner 2 wyprodukowanej przez polskie studio One More Level. Jednym z utworów do wykorzystania w pracy konkursowej jest pierwszy singiel ASUS ROG o tytule „Reality”, w którym można usłyszeć wokal samego Troya Bakera, znanego aktora głosowego.
Konkurs potrwa do 24 czerwca. Więcej informacji można znaleźć na stronie rog4creators.pl, tam też można zgłaszać do konkursu swoje dzieła.
Prace konkursowe ocenią obaj ambasadorzy, a także Michał Mańka z GRYOnline.pl oraz Jędrzej Juszczak z Warszawskiej Szkoły Filmowej. Zwycięzca konkursu otrzyma ROG Zephyrus G16 w wersji na 2024 rok – laptop wyposażony w najnowszy procesor Intel® Core™ Ultra 9, grafikę GeForce RTX 4090 oraz ekran ROG Nebula OLED zamknięty w smukłej aluminiowej obudowie.
Nie zabraknie też innych nagród, takich jak doładowania na zakup gier oraz gadżety od marki ASUS Republic Of Gamers. Warto śledzić fanpage ASUS Republic of Gamers, bo wkrótce wystartuje również drugi konkurs.
Montaż klasy światowej
Tomek Wikliński zajmuje się montażem zwiastunów do gier wideo od ponad 10 lat. Pracował przy produkcji trailerów zarówno do gier AAA, jak i indie. Współtworzył materiały wideo do takich tytułów, jak Dying Light, Cyberpunk 2077 czy Green Hell. Obecnie pracuje jako Marketing Video Lead w duńskim studiu Raw Power Games.
Również długi staż ma Karol Sapiński. Pracował nad Dying Light, The Medium, Torment: Tides of Numenera, Thaumaturge, The Alters, Stellaris, Observer i wieloma innymi. Za zwiastun do The Medium wraz z zespołem uzyskał nominację do Golden Trailer Awards.
Przechwytywanie.PNG
ROG4Creators to cykliczny projekt firmy ASUS Republic of Gamers skierowany do młodych twórców, którzy kreatywność łączą z zamiłowaniem do gier komputerowych. W każdej edycji konkursu uczestnicy są inspirowani przez Ambasadorów #ROG4CREATORS i wspierani nowymi technologiami spod szyldu Republic of Gamers.
Partnerami piątej edycji akcji #ROG4Creators są Warszawska Szkoła Filmowa oraz studio One More Level.