Orange Polska wprowadza nową usługę, która zwiększa bezpieczeństwo korzystania z internetu w smartfonie. Stworzono ją z myślą o niewielkich firmach oraz użytkownikach prywatnych. CyberTarcza pomaga zapobiegać utracie wrażliwych danych, haseł, loginów czy aktywności złośliwego oprogramowania. Na bieżąco informuje o stanie bezpieczeństwa urządzeń objętych ochroną, dodatkowo umożliwia także wprowadzenie indywidualnych blokad na poszczególnych smartfonach.
Dzięki temu pracodawca może np. ograniczyć pracownikom korzystanie z określonych serwisów internetowych na służbowych smartfonach i to w konkretnych przedziałach czasowych.
– Smartfony oferują ogromne możliwości, trzeba jednak pamiętać, że tak samo jak komputer podłączony do internetu, smartfon jest narażony na ataki ze strony cyberprzestępców. Nasza nowa usługa pozwala zdecydowanie zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z nich – mówi Mariusz Gaca, wiceprezes Zarządu ds. Rynku Konsumenckiego Orange Polska.
Smartfony stają się podstawowym sposobem korzystania z internetu. Z badań wynika, że 65% polskich firm korzysta z urządzeń mobilnych w prowadzeniu biznesu[1]. Z internetu w smartfonie praktycznie codziennie korzysta zdecydowana większość młodzieży[2]. Smartfonów używamy do robienia zakupów i płatności, korzystamy na nich z komunikatorów, poczty elektronicznej, kontaktujemy się ze znajomymi na portalach społecznościowych. Nierzadko świat prywatny i biznesowy łączymy w jednym urządzeniu. Liczba ataków na urządzenia mobilne rośnie bardzo szybko – CERT Orange Polska w 2018 roku zarejestrował ich o 85 % więcej niż rok wcześniej.
– Prowadząc własny biznes, w smartfonie gromadzimy mnóstwo poufnych danych, także tych dotyczących klientów naszej firmy. Nieuwaga przedsiębiorcy czy pracownika, kliknięcie w niebezpieczny link może narazić na straty nie tylko nas, ale też naszych klientów czy partnerów biznesowych. Dając pracownikowi służbowy smartfon, pamiętajmy o bezpieczeństwie – podkreśla Bożena Leśniewska, wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.
Zwiększ bezpieczeństwo internetu w smartfonie – dowiedz się więcej o cyberzagrożeniach
Mobilna CyberTarcza w Orange – jak to działa?
Aby korzystać z CyberTarczy na smartfonie nie trzeba instalować żadnego oprogramowania czy aplikacji. CyberTarcza działa po stronie sieci Orange Polska i chroni użytkownika blokując wejście na niebezpieczne strony internetowe, a użytkownik natychmiast otrzyma odpowiednie powiadomienie. Dzięki temu broni użytkowników smartfonów przed phishingiem (a w konsekwencji ujawnieniem danych dot. dostępu do kont bankowych, czy danych z kart kredytowych), złośliwym oprogramowaniem malware oraz oprogramowaniem blokującym i szyfrującym urządzenie i żądającym zapłacenia okupu (ransomware).
Ponadto, na portalu CyberTarczy można dostosować ochronę do potrzeb swojej firmy lub rodziny m.in. zdefiniować blokadę konkretnych stron internetowych, czy kategorii stron w określonym czasie np. hazard, treści dla dorosłych, gry sieciowe, portale społecznościowe itp., a także zdefiniować zasady dostępu do internetu w smartfonie w konkretnych godzinach.
CyberTarcza przekazuje także użytkownikowi raport z wyszczególnioną liczbą zablokowanych ataków malware i phishing na smartfony klienta, czy liczbę prób wejścia na zablokowane strony, zdefiniowane w portalu.
Usługa CyberTarcza jest dostępna w postaci pakietu dla 3 urządzeń mobilnych w sieci Orange za 6,49 zł + VAT miesięcznie dla firm lub 7,98 zł z VAT miesięcznie dla klientów indywidualnych. Dołączenie każdego kolejnego urządzenia to koszt 2,99 zł + VAT miesięcznie w przypadku firm, lub 3,68 z VAT miesięcznie dla klientów indywidualnych. Klienci mogą objąć ochroną CyberTarczy maksymalnie 30 urządzeń mobilnych,
Wszyscy klienci mogą przez pierwszy miesiąc korzystać z usługi CyberTarcza bezpłatnie.