Wirtualna Polska z nową mobilną stroną główną. Całkowicie przebudowana witryna, dostępna pod adresem m.wp.pl, jest optymalnie dostosowana do urządzeń mobilnych. Nową m-stronę główną WP.PL cechują: prosta, poręczna nawigacja (przewijanie typu „swipe”), wygodny układ jedno- i dwukolumnowy (w zależności od wielkości ekranu urządzenia) a także dostosowanie kontentu do nawyków użytkowników mobilnych. Nowa m-strona główna Wirtualnej Polski dedykowana jest wszystkim typom urządzeń
mobilnych dostępnych na polskim rynku – feature phone’om, smartfonom i tabletom.
– Pozycja lidera mobile zobowiązuje. Tworząc nową stronę główną chcieliśmy oddać internautom produkt, który nie tylko spełni oczekiwania milionów naszych użytkowników, ale też wyjdzie naprzeciw ich nawykom i potrzebom – mówi Paweł Janecki, Kierownik Zespołu Portal dla Komórek Wirtualnej Polski i dodaje – Dlatego sprawdziliśmy, jak nasi m-internauci korzystają z sztandarowego serwisu WP.PL i na tej podstawie wprowadziliśmy udogodnienia, które, mam nadzieję, przyczynią się do jeszcze większego zadowolenia z naszej witryny.
Dla wszystkich mobilnych – przejrzyście i wygodnie
Dzięki zastosowaniu HTML5 i CSS3, witryna jest w pełni skalowalna i wyświetla się zgodnie z możliwościami, jakie oferują te urządzenia. W przypadku tabletów i smartfonów z ekranami o dużej rozdzielczości, serwis dostępny jest w widoku dwukolumnowym, na telefonach z mniejszymi wyświetlaczami – w wersji jednokolumnowej.
Co istotne, m.wp.pl również pod względem kontentu nie jest jedynie mobilną wersją desktopowej strony głównej WP.PL. Wykorzystując fakt, że m.wp.pl notuje stosunkowo wyższą oglądalność w godzinach nocnych i wczesnorannych (do ok. 7 rano), wprowadzono opcję prezentacji newsów z Wiadomości i Finansów w wersji mobilnej strony głównej w innych godzinach, niż w wersji „tradycyjnej”.
Kolejną zmianą na przebudowanej stronie WP.PL jest wprowadzenie nowego rodzaju nawigacji. Wykorzystano wygodne i lubiane przez mobilnych użytkowników przewijanie w bok typu „swipe”.
– Postawiliśmy na prostotę nawigacji i łatwość w odnajdywaniu poszczególnych treści w całej nowej witrynie. Wiedząc, że ukrywanie informacji pod zakładkami, wymuszającymi na użytkowniku dodatkowe czynności (np. dodatkowe „tapnięcia”), nie sprawdza się, maksymalnie wyeksponowaliśmy najważniejsze newsy. Wprowadziliśmy też nowy sposób dotarcia do wiadomości dodatkowych, za pomocą przewijania typu „swipe” – dodaje Dawid Gajek, Specjalista ds. Serwisów Mobilnych WP.PL.
Zmienił się również sposób wyświetlania zdjęć, które prezentowane są w wyższej jakości, jednak dzięki zastosowaniu optymalizacji transferu danych, zmiana ta nie wpływa na proces ładowania strony.
Wirtualna Polska od 2011 jest m-liderem na polskim rynku, notując ponad 200 milionów odsłon mobilnych miesięcznie (za: Megapanel PBI/ Gemius, marzec 2013). Portal udostępnił już ponad 30 serwisów dedykowanych urządzeniom przenośnym i 20 aplikacji mobilnych na 4 systemy operacyjne (Android, iOS, Windows Phone, Symbian), które zostały pobrane jak dotąd blisko 2 mln razy.