Szef firmy Apple Inc. Steve Jobs zaprezentował długo oczekiwaną, drugą generację „inteligentnego” telefonu komórkowego iPhone. Premiera rynkowa planowana jest na 11 lipca w 22 krajach. Pierwszy telefon komórkowy Apple’a ukazał się pod koniec czerwca ubiegłego roku. Urządzenie to wyposażone było w dotykowy ekran i łączyło funkcje telefonu, odtwarzacza multimedialnego oraz przenośnej przeglądarki internetowej.
Nowy model iPhone’a będzie dodatkowo pozwalał korzystać z systemu nawigacji satelitarnej GPS, a dzięki kompatybilności z telefonią komórkową trzeciej generacji (tzw. 3G) zapewni dwukrotnie szybszy dostęp do Internetu.
Bogatsze oprogramowanie nowego iPhone’a ma spopularyzować go wśród klientów biznesowych, którzy dotychczas preferowali konkurencyjny telefon BlackBerry kanadyjskiego producenta Research in Motion.
Choć ulepszony iPhone 3G technologicznie góruje nad swym poprzednikiem, będzie od niego o połowę tańszy. Podczas gdy standardowa wersja pierwszego telefonu Apple’a kosztowała 599 dol., a po obniżce ceny 399 dol., podstawowa wersja nowego modelu dostępna będzie już za 199 dol.
Premiera iPhone’a drugiej generacji powiązana jest również z innowacją w sposobie czerpania dochodów ze sprzedaży. Sieci telefonii komórkowej będą po prostu subsydiowały zakup iPhone’a, zamiast – jak dotychczas – dzielić się z Apple przychodami z rachunków płaconych przez użytkowników nowatorskiego telefonu.
Dotychczas nabywców znalazło 6 mln egzemplarzy iPhone’a. Wypuszczając na rynek nowy model Apple ma nadzieję na zrealizowanie swego celu – 10 mln sprzedanych telefonów do końca roku. Według ekspertów, sprzedaż może sięgnąć nawet 12-14 mln.