Dzięki PayU Marketplace kupujący mogą dodawać produkty od wielu sprzedawców do jednego koszyka i opłacić wszystkie zakupy jednocześnie – jedną transakcją. Nowa usługa jest przystosowana do wszystkich wymogów, jakie na sklepy online nakłada PSD2. Platformy czy pasaże e-commerce, czyli serwisy, w których dostępne są produkty pochodzące od wielu niezależnych sprzedawców, to jeden z najpopularniejszych modeli biznesowych w handlu online na świecie.
Szacuje się, że do 2020 roku globalne serwisy tego typu będą miały aż 39% udział w sprzedaży online.
Zjawisko tzw. marketplace’ów obserwujemy w polskim e-commerce praktycznie od samego początku zakupów internetowych w naszym kraju. W takim modelu działa znane chyba wszystkim Allegro, jak również rosnący bardzo mocno w Polsce chiński gigant e-commerce – AliExpress. Obie platformy należą do najbardziej rozpoznawalnych marek w polskim e-handlu. Cały czas jednak jest na tym rynku jeszcze sporo miejsca także dla nowych, ambitnych graczy, jak chociażby Arena.pl – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce.
Włączenie usługi płatności Marketplace od PayU gwarantuje platformom handlowym działającym w internecie znaczne ograniczenie formalności. To PayU weryfikuje każdy sklep, który chce rozpocząć sprzedaż na platformie. Aby to zrobić sprzedawcy wypełniają tylko krótki formularz online udostępniony przez PayU, a operator platformy ma łatwy dostęp do informacji o statusie każdego z nich poprzez API.
– Należy podkreślić, że jednocześnie to platforma handlowa posiada całkowitą niezależność w ustalaniu opłat, jakie poszczególni sprzedawcy poniosą za możliwość sprzedaży za pośrednictwem tejże platformy. Naszym zadaniem jest tutaj przede wszystkim uproszczenie formalności w procesie weryfikacji sprzedających oraz ułatwienie zakupów kupującym, którzy mogą skorzystać z tzw. multikoszyka i dzięki temu zapłacić za wszystkie produkty, niezależnie od ilu sprzedawców pochodzą, wykonując jedną prostą transakcję – kartą płatniczą, lub przelewem elektronicznym. Można także skorzystać z rat online lub odroczyć termin płatności nawet do 30 dni – dodaje Joanna Pieńkowska-Olczak.
Płatności Marketplace od PayU są również gwarancją spełnienia najnowszych wymogów formalno-prawnych, jakie nakłada na właścicieli platform/pasaży handlowych obowiązująca od 19 czerwca br. znowelizowana ustawa o usługach płatniczych implementującą dyrektywę PSD2. Wprowadza ona obowiązek zmiany procesowania płatności przez platformy marketplace’owe. Co do zasady przepływ pieniędzy między kupującym, a sprzedającym nie może już dłużej odbywać się za pośrednictwem rachunków operatora platformy e-commerce, a jedynie dostawcy usług płatniczych. Wprowadzone przez PayU usprawnienia dają pewność spełnienia tego wymogu.
– Skupiamy się zawsze na tym, co najważniejsze dla sklepów online i ich klientów – wygodnych, bezpiecznych i szybkich płatnościach. Nieodłącznym elementem naszych działań, które prowadzą do tego jest zawsze dbałość o zgodność z aktualnymi przepisami prawnymi. Każdy nasz partner, który uruchomi płatność Marketplace ma pewność, że jest dobrze przygotowany na PSD2 – podsumowuje Joanna Pieńkowska-Olczak.