Najważniejsze kwestie związane z przygotowaniem do wdrożenia systemu do elektronicznego zarządzania dokumentacją EZD PUW oraz z przebiegiem jego wdrożenia będą tematem konferencji informacyjnej dla przedstawicieli Jednostek Samorządu Terytorialnego, która odbędzie się online 26 stycznia br. Celem spotkania jest zapoznanie przedstawicieli JST z zasadami wdrażania bezpłatnego systemu EZD PUW oraz fundamentalnymi zasadami elektronicznego zarządzania dokumentacją w jednostkach administracji publicznej.
Spotkanie jest przeznaczone dla jednostek samorządu terytorialnego, które obecnie nie korzystają z systemu klasy EZD.
W trosce o jednolitość rozwiązań cyfrowych stosowanych w jednostkach samorządu terytorialnego oraz całej polskiej administracji decyzją Ministra Cyfryzacji uruchomiono proces wdrożeniowy systemu EZD PUW w jednostkach samorządu terytorialnego na szeroką skalę. Zgodnie z decyzją Ministra Cyfryzacji NASK jest podmiotem wskazanym do udzielania wsparcia wdrożeniowo-utrzymaniowego jednostkom, które zdecydowały się na wdrożenia systemu EZD PUW. Przekazanie systemu, a także wsparcie udzielane przez NASK (w tym szkolenia z zasad działania i funkcji systemu EZD PUW oraz obsługa zgłoszeń przez Helpdesk) odbywa się bezpłatnie na podstawie umowy zawieranej między Wojewodą Podlaskim, Ministrem Cyfryzacji oraz osobami reprezentującymi podmiot zainteresowany wdrożeniem.
W trakcie konferencji przedstawiciele NASK wyjaśnią najważniejsze kwestie związane z zawarciem umowy, omówią zagadnienia istotne z punktu widzenia przygotowania się do wdrożenia EZD PUW oraz przebiegu tego wdrożenia.
Konferencja, organizowana przez Państwowy Instytut Badawczy NASK, odbędzie się online 26 stycznia 2022 r., w godz. 9:00-10:30.
Link będzie dostępny na stronie projektu: https://ezd.gov.pl