Jak wiadomo, w Polsce brakuje specjalistów z branży IT. Problem ten stanowi wyzwanie zwłaszcza dla administracji publicznej, ponieważ wykwalifikowani pracownicy zazwyczaj wybierają lepiej płatną pracę w dużych firmach i korporacjach. Wyjściem dla urzędów może być uproszczenie infrastruktury informatycznej i stosowanie nowoczesnych rozwiązań serwerowych, które nie wymagają od zatrudnionych specjalistycznej wiedzy z zakresu IT.
Polskie samorządy często decydują się na niezintegrowane rozwiązania serwerowe. Jest to spowodowane głównie względami budżetowymi i ograniczeniami wynikającymi z ustawy o zamówieniach publicznych. Stosowanie tych rozwiązań zwykle wiąże się jednak z koniecznością utrzymywania wykwalifikowanej kadry IT albo korzystania z bieżącego wsparcia firm informatycznych, co zdecydowanie zwiększa koszty. Lepszym pomysłem może okazać się zatem zakup rozwiązania serwerowego, które jest już w pełni zintegrowane.
Jak stwierdza w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Iwo Dominik Żochowski, prezes zarządu firmy Engave: – Do zbudowania kompletnego środowiska będziemy potrzebowali serwera, albo najlepiej dwóch (żeby zapewnić wysoką dostępność), macierzy dyskowej (żeby przechowywać dane), elementów infrastruktury sieciowej (aby połączyć to wszystko w całość) oraz – co najważniejsze – sprawnego systemu backupu (tak żeby przetwarzane dane były bezpieczne).