Coraz bardziej istotną rolę 14 lutego odgrywają nowe technologie. W USA w zeszłym roku aż 31% mężczyzn i 22% kobiet kupowało prezent dla drugiej połówki, używając smartfonów. Ludzie coraz chętniej dzielą się informacjami na temat swojego statusu w mediach społecznościowych. W 2015 roku podczas Walentynek na Facebooku swoje zaręczyny upubliczniło aż 110 000 par. W przeciągu tygodnia między 14 a 20 lutego na Facebooku „zaręczyło się“ 580 000 par.
Najbardziej klasyczną formą uczczenia Walentynek pozostaje wysłanie kartki – w USA przesyła je ponad połowa obchodzących święto. Nie bez znaczenia pozostają również komunikatory w formie aplikacji mobilnych takich jak WhatsApp czy Snapchat. W dalszym ciągu jednym z najpopularniejszych sposobów okazywania sobie uczuć są SMS-y, które w tym dniu wysyłają setki milionów osób.
– Mimo dużej konkurencji w postaci komunikatorów internetowych, SMS-y to wciąż sprawdzona i skuteczna metoda porozumiewania się – przede wszystkim nie wymaga połączenia z Internetem. Jak pokazują nasze statystyki, szybkość odczytania wiadomości tekstowej najczęściej wynosi poniżej minuty i niemal 100% SMS-ów jest odczytywanych przez odbiorców – mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl, platformy do masowej wysyłki SMS.