piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Nowoczesny newsroom – więcej niż komunikacja z mediami

    Zobacz również

    Centrum formalnej komunikacji firmy z mediami – to najkrótsza definicja tradycyjnego biura prasowego. Dziś jednak takie zawężenie nie ma już racji bytu. Komunikujemy szerzej, pełniej, wykorzystując wiele kanałów, a wyzwaniem staje się zachowanie spójności przekazu oraz wykorzystanie potencjału tworzonych treści, które coraz cześciej są klipami wideo.

    - Reklama -

    Klasycznie rozumiane biuro prasowe, to miejsce agregujące informacje prasowe firmy. Jest to przestrzeń oficjalnej komunikacji marki skierowana głównie do dziennikarzy i wydawców mediów. Aby działało musi być zintegrowane z witryną firmy i nie da się go zastąpić blogiem czy profilem firmy na Facebooku.

    Trudno jednak mówić tylko o biurze prasowym gdy komunikujemy szeroko a z drugiej strony indywidualnie a budowa relacji z mediami jest tylko jedną z funkcji współczesnego newsroomu. Staje się on dziś centrum komunikacji marki z całym otoczeniem, a więc nie tylko z mediami i liderami opinii, ale też z konsumentami, klientami, partnerami czy społecznością lokalną.

    Komunikacja z otoczeniem to tworzenie informacji, artykułów, komentarzy rynkowych – treści, które stały się ważnym elementem komunikacji w internecie. Wpisuje się to od zawsze w content marketing, który jest coraz bardziej doceniany ale też coraz bardziej wymagający. Klasyczne SEO (Search Engine Optimization) ewoluuje w SXO (Search Experience Optimization) – projektujemy treści myśląc o tym jaką reakcję u odbiory powinny wywołać. To sprawia, że współczesny newsroom staje się hubem treści (content marketing hub), który jest w stanie pokazywać ich efektywność.

    Współczesny newsroom jest dzisiaj hybrydą łączącą wiele funkcji i wiele kanałów komunikacji firmy – witrynę internetową, system mailingowy, kanały social media i content marketing. To także system budowania relacji indywidualnych i realna pomoc w tworzeniu spójnego i transparentnego obrazu marki oraz zwiększona efektywność zintegrowanej komunikacji.

    Nowoczesny newsroom to również hybryda technologiczna łącząca w sobie kilka systemów oraz agregująca informacje analityczne z nich pochodzące. W praktyce, to na tyle złożony system, że może być budowany tylko w oparciu o dedykowane platformy SaaS (Software as a System).

    Takie rozwiązania w Polsce rozwija firma netPR.pl. Od maja 2016 roku rozwiązania newsroomów netPR.pl pozwalają na dodatkową na opcjonalną integrację z systemem monitoringu internetu i mediów społecznościowych Newspoint.

    ŹródłonetPR
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...