WP Facet przeszedł całkowitą metamorfozę. To druga witryna w obszarze lifestyle Grupy Wirtualna Polska, po WP Kobieta, która została przebudowana zgodnie z koncepcją single-page app – tworzenia nowoczesnych stron łączących cechy aplikacji mobilnej, serwisu WWW i elementy socialmediowe. Charakterystyczne dla tych rozwiązań są m.in. ogromna szybkość ładowania, magazynowy charakter portali, dynamiczne odświeżanie treści oraz tzw. mikroreakcje, służące interakcji
czytelników; wyrażaniu opinii dotyczących publikacji.
Serwisy WP przebudowywane zgodnie z tą koncepcją mają ponadto jednolitą, spójną siatkę reklamową opartą o nowoczesne formaty promocyjne.
– Nowy WP Facet to minimalistyczny i ultra przejrzysty serwis, w którym czytelnicy szybko znajdą interesujące ich tematy i artykuły. Osadziliśmy go na nowoczesnej platformie kontentowej, która ułatwia nawigację oraz konsumpcję treści. Przebudowany WP Facet doskonale odpowiada zarówno oczekiwaniom naszych użytkowników, jak i potrzebom reklamodawców – podkreśla Paulina Górska, Dyrektor Produktu Lifestyle i Serwisów Video w Grupie WP.
KONTENT
Obok układu stron, WP Faceta wyróżniają atrakcyjne treści, pogrupowane w nowe kategorie tematyczne, jak FORMA (ćwiczenia, treningi, metamorfozy mężczyzn, znani ze świetnej kondycji), STYL (moda, trendy, design), LUDZIE (sylwetki, wywiady, biografie, reportaże), MĘSKIE SPRAWY (związki, ojcostwo, zdrowie, alimenty), TECHNOLOGIE (gadżety, rowery, samochody, jachty, zegarki), HISTORIA (wydarzenia, rocznice, postaci historyczne), SEKS (seks tematy, seks porady), czy ALKOHOLE (piwa, nalewki, whisky, koktajle, przepisy). Nie brakuje tu także galerii zdjęć pięknych kobiet, ciekawostek, informacji o militariach, czy hobby.
Tematyka serwisu jest zróżnicowana, WP Facet kierowany jest bowiem do bardzo szerokiego grona mężczyzn; w wieku 25-60 lat.
– Położyliśmy większy nacisk na reportaże i historie współczesnych mężczyzn. Piszemy o wyzwaniach, które stoją przed zaangażowanymi w pracę singlami, jak i młodymi ojcami, którzy szukają porad o budowaniu i tworzeniu rodziny. Rozwijamy tematykę związaną z męską modą oraz pasjami, którymi żyją nasi czytelnicy: od wędkarstwa po przygotowania do triathlonu. Dbamy o zdrowie i kondycję użytkowników, dużo materiałów poświęcamy więc zdrowemu trybowi życia – mówi Karolina Wierzbińska, redaktor naczelna serwisów lifestyle w Grupie WP. – Intensywnie pracujemy teraz nad nowymi formatami wideo dedykowanymi mężczyznom oraz autorskimi cyklami związanym z ćwiczeniami i zdrowym jedzeniem. Wszystko pod egidą Alicji Lipińskiej, redaktor prowadzącej WP Faceta – dodaje.
Kontent serwisu tworzy redakcja obszaru lifestyle oraz współpracujący z nią autorzy, jak Piotr Szygalski, Michał Suchora, Rafał Celle. WP Facet współpracuje m.in. z „Ciekawostkami Historycznymi”, „Światem na Dłoni”, „Odkrywcą”, „Histmagiem” czy badania.net.
REKLAMA
WP Facet oferuje nowe możliwości reklamowe, w tym rozwiązania niestandardowe, m.in. pozwalające na wykorzystanie narzędzi content marketingu. Wraz z uruchomieniem zmienionej odsłony serwisu, prowadzono nowe placementy w display’u i mobile’u, np. Expand Metka, Power Content, mobilny Native Ad. Dodatkowo, w celu zapewnienia jak najwyższego wskaźnika rzeczywistej widoczności reklam, wdrożono preloadery placementów reklamowych, które zatrzymują uwagę użytkownika przed pojawieniem się reklam. Ofertę zintegrowano z WP Data Power.