mBank rozpoczyna proces odświeżania serwisu bankowości internetowej. Ulepszony design i nowe funkcje będzie wprowadzać stopniowo, dając klientom czas na zapoznanie się z nimi. Wszystkie zmiany w serwisie – od wyglądu poprzez funkcjonalność – są efektem konsultacji z klientami. W trakcie prac zespół banku przeanalizował 100 tys. głosów i komentarzy, wyrażanych m.in. za pośrednictwem funkcji „Oceń nas”.
mBank rozpoczyna proces unowocześniania serwisu bankowości internetowej dla klientów indywidualnych i MSP (nie dotyczy serwisu mBank CompanyNet dla klientów korporacyjnych). Wszystkie nowości bank będzie wprowadzać stopniowo.
Inauguracją jest odświeżenie kolorystyki serwisu – w końcu liczy się pierwsze wrażenie. Od teraz strony będą składać się z białych teł z odcieniami szarości, przełamanych czerwonymi akcentami w postaci przycisków akcji. Dzięki temu serwis będzie bardziej stonowany. Klienci zobaczą nowe tło 20 maja br., a już teraz otrzymują informacje na ten temat. Dodatkowo, bank opowiada o istocie zmian na stronie www.mBank.pl/serwis.
Odświeżona bankowość on-lina ma być łatwa w obsłudze, a sam system bardziej elastyczny. Dzięki temu użytkownicy zyskają możliwość lepszego dopasowania go do własnych potrzeb.
– Dlaczego zmieniamy serwis oceniany jako jeden z najnowocześniejszych nie tylko w Europie, ale także na świecie? Odpowiedź jest prosta. Poprzednią wersję uruchomiliśmy pięć lat temu – w świecie technologii to naprawdę długo. Czas na serię nowości, dzięki którym nasz serwis będzie jeszcze lepszy, a także gotowy na kolejne wyzwania ery cyfrowej w bankowości – wyjaśnia Robert Piotr Hibner, dyrektor departamentu kanałów elektronicznych w mBanku.
Przeprojektowując serwis, bank postawił w roli ekspertów… swoich klientów. Przez ponad rok zbierał od nich oceny i informacje na temat tego, co jest dla nich ważne w bankowości internetowej, jak oceniają obecny serwis i w jaki sposób chcieliby korzystać z niego przyszłości. Dodatkowo, dzięki specjalnej opcji „Oceń nas”, klienci mogli zostawić swój komentarz od razu w sekcji, która była dla nich istotna. Zespół pracujący nad unowocześnieniem serwisu przeanalizował 100 tys. ocen i komentarzy, spędzając nad tym projektem łącznie ponad 11 tys. godzin.
– To była wymagająca praca. Nie ma nic lepszego niż świadomość, że tworzymy serwis przydatny ludziom i taki, jaki chcieliby mieć. To doświadczenie uczy także pokory. Pokazuje, że projektując bankowość internetową należy mieć oczy szeroko otwarte i uważnie słuchać tego, co mówi użytkownik – tłumaczy Agnieszka Walczak-Karbowska z zespołu projektowego mBanku.
Kolejne zmiany w serwisie zostaną zaprezentowane w wakacje.