Centernet uważa, że budowanie jednej silnej marki na rynku telefonii komórkowej jest zbyt drogie. Firma chce maksymalnie obniżyć koszty wejścia na coraz ciaśniejszy rynek komórkowy – informuje Gazeta Prawna.
– Zakładamy, że działalność operacyjną zaczniemy w I półroczu. W końcu 2008 r. chcemy mieć 200 tys. klientów – mówi GP Jarosław Niechcielski, wiceprezes Centernetu, operatora komórkowego wchodzącego w skład grupy firm kontrolowanej przez Romana Karkosika.
Teraz Centernet negocjuje umowę o współpracy z PTK Centertel, operatorem sieci Orange. Spółki zakładają, że podpiszą ją do końca marca.
Umowa ma najpierw pozwolić Centernetowi na rozpoczęcie działalności na zasadach wirtualnego operatora (MVNO) w sieci Orange. W kolejnym etapie firma chce zacząć budować własną sieć wykorzystującą przydzielone częstotliwości.
Nowy operator planuje, że najpierw będzie świadczył usługi przedpłacone (pre-paid).
– Oferta dla abonentów pojawi się w IV kwartale – mówi wiceprezes.
– Budowanie, a potem utrzymanie jednej silnej marki zbyt dużo kosztuje. Dlatego chcemy kierować ofertę do wąskich grup klientów – dodaje Jarosław Niechcielski.
Stąd biznesplan spółki zakłada, że będzie ona – podobnie jak robi to MNI – umożliwiała innym firmom wchodzenie na rynek jako MVNO z wykorzystaniem umowy Centernetu z Centertelem.