Od 29 lutego 2008 r. można ubiegać się o przydział numerów 116 111 i 116 123, które decyzją Komisji Europejskiej zostały przeznaczone do świadczenia usług o walorze społecznym.
116 111 – dla usługi „Telefon zaufania dla dzieci” (Number for child help-lines). Usługa ta ma służyć pomocą dzieciom potrzebującym opieki i ochrony i łączyć je z odpowiednimi usługami i zasobami; zapewniać dzieciom możliwość wyrażenia ich trosk, porozmawiania o sprawach bezpośrednio ich dotyczących i nawiązania kontaktu w nadzwyczajnej sytuacji.
116 123 – dla usługi „Telefon wsparcia emocjonalnego” (Number for emotional support hotlines). Usługa ta ma pozwalać rozmówcy na skorzystanie z prawdziwego kontaktu międzyludzkiego opartego na słuchaniu bez dokonywania oceny. Usługa ma oferować wsparcie emocjonalne rozmówcom cierpiącym na samotność, będącym w stanie kryzysu emocjonalnego albo rozważającym popełnienie samobójstwa.
Wszelkie pytania dotyczące ww. numerów można kierować na adres: numeracja@uke.gov.pl