piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Numery alarmowe w easyCALL

    Zobacz również

    easyCALL, jako jeden z pierwszych polskich operatorów telefonii internetowej umożliwił w swojej sieci korzystanie z numerów alarmowych. Operator obsługuje połączenia na numery 112 (ogólny numer alarmowy), 997 (Policja), 998 (Straż Pożarna)
    oraz 999 (pogotowie ratunkowe).

    - Reklama -

    Trudności z połączeniami na numery alarmowe z sieci telefonii internetowej mają analogiczną przyczynę jak problemy z tego typu połączeniami występujące w sieciach komórkowych. Wynikają one ze wspólnej cechy tych systemów telekomunikacyjnych – delokalizacji użytkownika wraz z telefonem.

    Ponieważ zarówno w telefonii VoIP jak i komórkowej – w przeciwieństwie do klasycznej telefonii przewodowej – użytkownik telefonu nie jest ściśle związany z określoną lokalizacją, więc przy łączeniu na numery alarmowe powstaje problem wyboru najbliższej placówki służb ratunkowych (komendy Policji, stacji Pogotowia Ratunkowego, komendy Straży Pożarnej).

    Operatorzy sieci komórkowych rozwiązali ten problem poprzez wprowadzenie lokalizacji położenia telefonu komórkowego, dzięki czemu połączenia na numer alarmowy 112 są realizowane do najbliższego centrum ratunkowego. W telefonii internetowej, ze względu na strukturę i właściwości sieci telekomunikacyjnych umożliwiających dostęp do Internetu, precyzyjna lokalizacja użytkownika jest procesem dużo trudniejszym i czasochłonnym niż w telefonii komórkowej.

    Trudności związane z lokalizacją użytkownika i co za tym idzie przyporządkowania go do określonego centrum ratunkowego, komendy Policji, Straży Pożarnej czy stacji Pogotowia Ratunkowego rozwiązaliśmy w najprostszy możliwy sposób – wyjaśnia Michał Jakubowski z esyCALL.

    Użytkownicy po prostu sami, w panelu administracyjnym swojego konta VoIP, wskazują swoją lokalizację. Wtedy połączenia na numery alarmowe są automatycznie kierowane do odpowiednich, terytorialnie najbliższych wzywającemu, służb – dodaje Michał Jakubowski.

    Dzięki wprowadzeniu obsługi połączeń na numery alarmowe, easyCALL, największy rodzimy operator
    telefonii internetowej, umacnia się na pozycji jednego z najbardziej innowacyjnych alternatywnych
    operatorów telekomunikacyjnych.

    ŹródłoeasyCALL
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...