czwartek, 21 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    O mediach i telekomunikacji, czyli Media Summit w 3D

    Zobacz również

    Już po raz trzeci w ramach kongresu Media Summit odbyło się spotkanie najwyższej kadry menedżerskiej i ekspertów świata telekomunikacji i mediów. W dniach 23-24 listopada 2010 r. w Hotelu Hilton zgromadzeni poruszali zagadnienia dotyczące najistotniejszych problemów rynku mediów i telekomunikacji w perspektywie rozwijających się trendów i zmian w prawie zarówno w kraju, jak i w całej Europie. Spotkanie było transmitowane w technologii 3D.

    - Reklama -

    Kongres otworzyła Anna Streżyńska, która krótko nakreśliła tematykę poruszaną podczas dwudniowego spotkania.  Pierwszym prelegentem był Jerzy Kalinowski z KMPG, który mówił o wpływie technologii cyfrowej na rynek mediów. Następnie Milos Mistrik, przewodniczący słowackiego odpowiednika KRRiT w Polsce, przedstawił uczestnikom doświadczenia Słowacji w cyfryzacji telewizji naziemnej. Tego dnia przemawiali także dyrektor generalny Polskiej Telefonii Cyfrowej Klaus Hartman oraz Krzysztof Goworek z IBM, prezentujący scenariusze rozwoju rynku telekomunikacyjnego w ciągu najbliższych pięciu lat.

    Cyfryzacja – szanse i zagrożenia

    Pierwszego dnia odbyło się 5 paneli dyskusyjnych:

    • zagospodarowanie dywidendy cyfrowej prowadzony przez Andrzeja Zarębskiego. Zwrócono uwagę na skutki podziału dywidendy cyfrowej, potrzebę optymalnych rozstrzygnięć w tej kwestii oraz aspekty techniczne zmian. Magdalena Gaj, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury zapowiedziała, że uzgodnienia z Rosją, Białorusią i Ukrainą dot. wykorzystania dywidendy cyfrowej w Polsce będą jednym z priorytetów polskiej prezydencji w UE.
    • must-carry i must-offer w nowych warunkach cyfrowych moderowany przez Witolda Kołodziejskiego. Prelegenci tego panelu skupili się na kwestii must-carry jako nowoczesnego instrumentu ochrony interesu publicznego, relacji zasady must-carry i swobodnej konkurencji oraz porównaniu funkcjonowania must-carry w okresie „simulcastu” i po „switch off”.
    • przetarg na częstotliwości i jego implikacje dla rynku, prowadzony przez Wacława Knopkiewicza z Kancelarii Grynhoff Woźny Wspólnicy. Paneliści mówili o zmianach w prawie oraz o doświadczeniu innych krajów w tym temacie.
    • cyfryzacja archiwów filmowych  i telewizyjnych. Po prezentacji Tomasza Frankowskiego z SAD rozpoczęła się dyskusja pod przewodnictwem Wiesława Łodzikowskiego z Ministerstwa Infrastruktury. Uczestnicy poruszyli kwestię dostępności archiwów publicznych w formie cyfrowej, możliwych ścieżek rozwiązań tego problemu oraz aspektów technicznych digitalizacji wzorów.
    • Panel dyskusyjny zamykający dzień pierwszy, moderowany przez Wiesława Walendziaka, dotyczył nowej ustawy o telewizji i radiofonii. Prelegenci tej części kongresu rozmawiali o wpływie ustawy na kształt mediów oraz postać i rozmiar telewizji publicznej.

    Trzeci wymiar

    Dzień drugi kongresu Media Summit rozpoczął się od wystąpienia gościa honorowego Rossa Biggama Dyrektora Generalnego Associations of Commercial Television in Europe, pod hasłem Agenda Cyfrowa dla Europy – szanse i zagrożenia dla firm działających na rynku mediów. Następnie zaproszeni uczestnicy przeszli do dyskusji na temat pięciu zaproponowanych zagadnień. Pierwszy panel dyskusyjny moderowany przez Marcina Bochenka obejmował tematykę związaną z rozwojem technologii mobilnych i ich wpływem na media. Uczestnicy skoncentrowali dyskusję na ewolucji mediów i konsekwencjach tego na rynek reklamy, konwergencji mediów, Internetu i usług mobilnych oraz zbieraniu informacji marketingowych dzięki nowym technologiom, a także nowym trendom reklamy medialnej. Kontynuując debatę związaną z nowymi technologiami poruszono kwestię pozycji i przyszłości telewizji 3D. Moderator Jarosław Tworóg wraz z uczestnikami tego panelu dyskusyjnego analizowali kwestie technologiczne i finansowe związane z telewizją 3D, rynek, gotowość Polaków na 3D oraz wpływ technologii 3D na oczekiwaną stopę zwrotu z HD. Partnerem tego panelu był Canal+. Kolejna dyskusja prowadzona przez Roberta Kroplewskiego dotyczyła dyrektywy audiowizualnej jako elementu regulacji treści online. Następnie zaś prelegenci zastanawiali się jak skutecznie walczyć o klienta. Pod przewodnictwem Romana Młodkowskiego uczestnicy próbowali odpowiedzieć na pytania: jak odpowiednio kształtować ofertę programową, jak operator może zwiększyć swoje ARPU, jakie usługi i serwisy są interesujące dla współczesnego klienta, a jakie dla operatora oraz jak gracze rynkowi będą zarabiali na kliencie? Ostatnim tematem poruszanym w ramach kongresu był rozwój telewizji IPTV. Dyskusja moderowana przez Artura Zawadzkiego skupiła się wokół możliwości telewizji internetowej i interaktywnej, jak również kwestii łatwości dostępu do usług telewizji IPTV.

    Transmisję kongresu Media Summit 2010 można było oglądać w 3D w czasie rzeczywistym. Wkrótce odbędzie się retransmisja w naziemnej telewizji cyfrowej. Partnerem relacji były firmy Sony, TP Emitel, Netia, TVP, dzięki którym uczestnicy kongresu mogli obejrzeć fragmenty filmu Jerzego Hoffmana „Bitwa Warszawska 1920” w 3D.

    ŹródłoMedia Summit
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...