P4, operator sieci Play, będzie w tym roku w centrum zainteresowania konkurencji. Od jego polityki zależy to, czy inni operatorzy obniżą ceny usług na rynku tracącym dynamikę wzrostu – informuje Gazeta Prawna.
Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes PTK
Centertel, pytana przez „GP” o chęć zakupu operatora Play mówi: – Pierwsze pytanie, które trzeba sobie
postawić, brzmi: po co, a drugie, za ile. W tym przypadku
odpowiedź na pytanie za ile powoduje, że pytania po co stawiać
już nie ma sensu. Nie mamy wystarczających danych pozwalających
wycenić tę spółkę, a milionowa baza klientów, w której 70 proc.
to użytkownicy telefonów na kartę, a więc ci najmniej lojalni,
nie uzasadnia tak wysokiej wyceny.
Pani prezes pytana o to, czy spodziewa się kolejnej fali obniżek cen usług podobnej do tej, którą w 2007
roku wywołało wejście na rynek sieci Play, powiedziała – To w dużej mierze zależy od polityki P4 i
jej właścicieli. Ich dotychczasowa strategia zdobywania rynku
była bardzo kosztowna i nie przypuszczam, aby chcieli ja
powtórzyć w 2008 roku.
W rozmowie z dziennikiem Grażyna Piotrowska-Oliwa powiedziała również, że nie spodziewa się, aby w tym roku weszły na rynek usługi, które znalazłyby uznanie szerszego grona odbiorców.