czwartek, 31 października, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Odświeżony serwis pkt.pl

    Zobacz również

    Spółka Polskie Książki Telefoniczne – dostawca danych teleadresowych, które firmuje marka pkt.pl, w dniu dzisiejszym oficjalnie uruchomiła nowe strony www.pkt.pl. Zmiany obejmują szatę graficzną stron www.pkt.pl oraz nowatorskie rozwiązania technologiczne i funkcjonalne.

    - Reklama -

    Strony www.pkt.pl i wyszukiwarka teleadresowa pkt.pl istnieją w polskim internecie od 1999 roku. Przez lata serwis był modernizowany, unowocześniany i rozbudowywany o kolejne funkcjonalności. W lutym 2007 roku w teście wyszukiwarek magazynu Komputer Świat (2/2007) wyszukiwarka pkt.pl zyskała tytuł zwycięzcy, a w marcu strona www.pkt.pl została uznana za „witrynę miesiąca” przez Magazyn Internet. W czerwcu został uruchomiony nowoczesny serwis mapowy www.mapy.pkt.pl.

    Dla internauty nowa wersja serwisu pkt.pl oznacza szybkie i precyzyjne wyszukiwanie, w którym, dzięki nowemu mechanizmowi, skrócony został czas oczekiwania na wynik, oraz została zastosowana łatwiejsza nawigacja. Nowe funkcje w ramach serwisu pkt.pl dotyczą prezentacji wyników wyszukiwania, nawigacji oraz kategorii tematycznych, które zwiększają czytelność wyników i pozwalają na dotarcie do różnych odbiorców.

    Strony pkt.pl zyskały w drodze wprowadzonych zmian nowoczesny wygląd i nowe funkcjonalności. Co się zmieniło? Strony zostały wyśrodkowane, nagłówek został rozbudowany o 6 nowych sekcji, z których każda ma rozdziały widoczne po najechaniu kursorem na pole wybranej sekcji. Dzięki tym rozwiązaniom klienci pkt.pl wchodząc na stronę w szybki i prosty sposób mogą dokonać „aktualizacji danych” swojej firmy, oraz zgłosić nowy wpis podstawowy. Użytkownicy serwisu pkt.pl mogą zapoznać się z informacjami o firmie i marce pkt.pl, skontaktować się z Działem Obsługi Klienta pkt.pl, sprawdzić adresy biur regionalnych, zapoznać się z informacjami o produktach pkt.pl, z możliwością ich zmówienia drogą on-line, dowiedzieć się jakie są możliwości zareklamowania swojej firmy/działalności w produktach pkt.pl oraz poznać serwisy tematyczne, które oferuje pkt.pl.  Poniżej nagłówka znajduje się nowe okno wyszukiwarki pkt.pl, które zostało uproszczone z 4 do 2 pól kryteriów wyszukiwania, w opcji „wyszukiwanie proste”. Z każdej strony pkt.pl można także przenieść się na wybrany serwis wybierając jedno z 3 pól, które znajdują się na głównej belce nad oknem wyszukiwarki. Są to: „szukaj firmy” – czyli wyszukiwarka teleadresowa, „szukaj na mapie” – czyli serwis mapowy oraz „szukaj produktu” – czyli platforma handlowa.

    Zmodernizowany serwis on-line pkt.pl przeszedł pomyślnie test funkcjonalności, podczas jego publicznej prezentacji na Kongresie Technologicznym Plus GSM, który odbył się 26 i 27 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, który odwiedziło łącznie 10 000 osób (wg informacji podanych przez organizatora).

    „Uczestnicy Kongresu, bardzo licznie odwiedzali stoisko pkt.pl, mieli okazję zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami i możliwościami nowego serwisu, w tym z nową – znacznie szybszą i bardziej intuicyjną wyszukiwarką oraz bardziej przyjaznym układem graficznym nowych stron www.pkt.pl. Produkt zdał najważniejszy test, gdyż spełnia dziś wszystkie wymagania Internautów, specjalistów IT i klientów” – skomentował Jacek Trujnara, Dyrektor Marketingu w pkt.pl.

    Zmiany dotyczą także przystosowania serwisu do SEO (Serach Engine Optimization), co oznacza, że frazy wyszukiwania są zoptymalizowane pod inne wyszukiwarki internetowe (Google, Yahoo, MSN). Zastosowane najnowsze rozwiązania technologiczne pozwalają na elastyczne reagowanie na nowości, które pojawiają się na rynku, a także na szybkie wyświetlanie stron, co ważne jest szczególnie dla użytkowników serwisu.

    „Nowe strony zostały przygotowane w oparciu o całkowicie nową architekturę IT.  Wymienione zostały wszystkie serwery, na których umiejscowione są strony. Wdrożyliśmy nowoczesną trójwarstwową architekturę fizyczną. Ruchem wchodzącym na strony kieruje tzw. load balancer, który zarządza ruchem na kilku serwerach. Środowisko jest całkowicie skalowalne co oznacza, że w przypadku dużych obciążeń możemy dokładać kolejne serwery, zarówno aplikacja nowych stron jak i fizyczna architektura są przygotowane wszechstronnie na różnorodne zmiany i wprowadzanie kolejnych nowości na strony pkt.pl. Aktualnie w skład nowych stron wchodzą: AdServer – całkowicie nowy serwer reklam przygotowany w oparciu o rozwiązanie AdOcean, CMS – Content Management System – System Zarządzania Treścią Statyczną dzięki któremu można na bieżąco aktualizować treści na stronie bez konieczności ingerencji IT. ” – powiedziała Justyna Skorupska, Dyrektor Działu Rozwoju pkt.pl.

    „Celem biznesowym projektu jest zwiększenie udziału  serwisu pkt.pl w polskim rynku internetowym. poprzez dotarcie do większej ilości osób szukających informacji o firmach i produktach a tym samym zwiększenie liczby odbiorców reklamy internetowej. Obecni użytkownicy serwisu otrzymają możliwość skorzystania z nowych funkcjonalności ułatwiających poruszanie się po serwisie oraz dokładniejsze i szybsze wyszukiwanie informacji” – powiedziała Iwona Skrzęta, Kierownik Projektów w Dziale Rozwoju pkt.pl.

    Internetowa książka telefoniczna pkt.pl
    Okno wyszukiwarki zostało uproszczone do 2 pól, w które należy wpisać przynajmniej jedno z kryteriów poszukiwań, „Co?” oraz „Gdzie?”. Ten sposób poszukiwania informacji to wyszukiwanie proste.

    Błędy w słowach – błędy ortograficzne, literówki, brak polskich znaków.
    Jeżeli we wpisie będzie błąd ortograficzny, literówka lub brak polskich znaków, zostanie on poprawiony i wyszukiwarka pokaże wynik dla poprawnego słowa. Jeżeli błędy we wprowadzanych słowach spowodują, że wyszukiwarka nie będzie pewna o jaki wyraz chodziło pokaże 3 wyrazy do wyboru, które są najbardziej zbliżone do zadanego pytania.

    Filtrowanie wyników wyszukiwania
    Jest opcją, która pomaga szybko i precyzyjnie znaleźć poszukiwaną firmę. Do zawężania wyników wyszukiwania służy panel po lewej stronie strony „Znaleziono w”, który dzieli wyniki wg 2 kategorii: „branże” i „lokalizacje”.
     
    Lokalizacje
    Lokalizacje są posortowane po ilości trafień. Przy każdej lokalizacji w nawiasie podana jest liczba wpisów spełniających zadany warunek. Wynik wyszukiwania można zawęzić do konkretnego województwa, powiatu, miejscowości.

    Źródłowww.pkt.pl
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Garmin ogłasza wyniki za trzeci kwartał 2024 r.

    Spółka Garmin Ltd. (NYSE: GRMN) ogłosiła dziś wyniki za trzeci kwartał zakończony 28 września 2024 r. Najważniejsze wydarzenia w...