Energa, jako pierwsza w branży energetycznej, uruchomiła mobilną aplikację dla elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Usługa dostępna jest na smartfony i tablety z systemami operacyjnymi iOS oraz Android. W ciągu pierwszego próbnego miesiąca z możliwości tej skorzystało ponad pół tysiąca klientów. Rynek telefonii komórkowej rozwija się w Polsce w ekspresowym tempie. Według statystyk komórki posiada już ok. 85-90% Polaków.
Obecnie widać wyraźny wzrost udziału rynku telefonów typu smartfon. To właśnie Polska ma stać się – wg badań GFK Polonia – najszybciej rozwijającym się rynkiem tych urządzeń w Europie Środkowo-Wschodniej. Tendencja ta dotyczy także liczby użytkowników tabletów.
Aplikacja mobilna elektronicznego Biura Obsługi Klienta (meBOK) aktualnie dostępna jest dla urządzeń mobilnych (smartfon i tablet) wyposażonych w system operacyjny iOS oraz system operacyjny Android. Ponadto docelowo Energa planuje wdrożenie usługi dedykowanej pozostałym najbardziej popularnym systemom operacyjnym, których użytkownicy już dziś mogą korzystać z „lekkie” wersji platformy eBOK przygotowanej specjalnie na telefony komórkowe. Aplikacje można wyszukać w marketach internetowym lub pobrać za pomocą QR Kodów. Z „lekkiej” wersji serwisu można skorzystać łącząc się ze stroną www.ebok.energa.pl przy użyciu telefonu komórkowego.
Aplikacja meBOK umożliwia dostęp, przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia, do wielu funkcji, m.in.:
- podglądu salda rachunku, terminu płatności oraz aktualnych i archiwalnych danych z faktury oraz wpłat;
- podglądu informacji o posiadanych umowach;
- prezentacji wykresów oraz statystyk związanych ze zużyciem energii elektrycznej;
- samodzielnego rozliczania zużytej energii elektrycznej w oparciu o podany przez Klienta stan licznika w ramach usługi Rozliczenia Rzeczywiste;
- zakupu energii elektrycznej do licznika przedpłatowego w systemie pre-paid;
- wyszukiwarki najbliższego Biura Obsługi Klienta, jego adresu i godzin otwarcia
Obecnie dostęp do konta eBOK za pomocą urządzenia mobilnego jest prosty i intuicyjny. Wystarczy pobrać wygodną w obsłudze darmową aplikację, zalogować się przy użyciu posiadanego identyfikatora i hasła używanego w tradycyjnej wersji platformy eBOK lub przejść prosty proces rejestracji i założyć konto użytkownika.
To kolejna wprowadzona przez Energę możliwość kontaktu czy zakupu prądu. Wcześniej firma uruchomiła wiele innych, nie wymagających bezpośredniego odwiedzania Biura Obsługi Klienta, kanałów kontaktu z klientem (elektroniczne Biura Obsługi Klienta, telefoniczne Biura Obsługi Klienta czynne aż 12 godzin od godz. 8 do 20), a także szereg nowych form płatności (Internet, sieć Via Moje Rachunki, doładowania dla posiadaczy liczników pre paidowych przez Internet).
Aby pobrać odpowiednią aplikację należy kliknąć jeden z wybranych linków:
- Smartfon iPhone – http://itunes.apple.com/us/app/aplikacja-mobilna-ebok/id505409380?mt=8
- Smartphone z Android -https://market.android.com/details?id=com.energa.tablet&feature=search_result
- Tablet iPad – http://itunes.apple.com/app/aplikacja-mobilna-ebok-dla/id519675366?mt=8
- Tablet z Android – https://market.android.com/details?id=com.energa&feature=search_result