Brytyjski regulator Ofcom podał ciekawe wyniki badań, dotyczące zadowolenia klientów usług mobilnych na tamtejszym rynku, w 2010 roku. Według raportu 2010 Consumer Experience, zadowolenie z ofert dostawców usług internetowych (ISP), w zakresie stałych łączy, utrzymuje się na stałym poziomie 80%. Wzrósł odsetek użytkowników niezadowolonych z tego typu usług – z 14% w 2009 roku, do 19% w roku 2010.
Ciekawostką jest tu jednak fakt, że ogólna liczna abonentów korzystających z usług dostępu do Internetu w oparciu o stałe łącza, kurczy się. W 2009 roku był to 88% usług, zaś w 2010 roku jest to 86%.
Spadek ten związany jest z rozwijającym się rynkiem mobilnych usług internetowych. Ich udział w rynku wzrósł z 8% w roku 2009, do 11% w roku następnym. Zdaniem firmy Ofcom, głównymi odbiorcami tych usług są ludzie ubożsi, z niższymi dochodami. Przy czym 16% gospodarstw domowych nie posiada stałego łącza telefonicznego. Większość z nich opiera się na telefonii komórkowej.
Zaskakujący jest również fakt, że blisko 57% użytkowników Internetu nie wiedziało jakie parametry łącza im proponowano w ogłoszeniach. Blisko 66% nie potrafiło powiedzieć, jaką dysponuje obecnie prędkością łącza.
Jest to o tyle interesujące, że niemal połowa brytyjskich gospodarstw domowych zakupuje obecnie dwie lub więcej usług komunikacyjnych u swojego operatora.