Ofcom przeprowadzi kontrolę jakości usług mobilnych, oferowanych przez dostawców, na terenie Wielkiej Brytanii. Pomimo, że popularność różnych usług sieciowych w ostatnim czasie ciągle rosła, klienci wciąż wskazują na pewne niedociągnięcia, związane z prędkością pobierania, ilością danych czy niezawodnością.
Ofcom odnotował, że poziom satysfakcji użytkowników mobilnego internetu jest niższy, niż w przypadku klientów z dostępem do tradycyjnych łączy.
Regulator przyjrzy się zatem największym dostawcom brytyjskiego rynku, jak 3, O2, Orange, T-Mobile i Vodafone, oceniając jakość i wydajność, oferowanych przez nich usług mobilnych.
Badania potrwają do końca 2010 roku, a publikacja końcowego raportu spodziewana jest na początku przyszłego roku.
Gavin Johns, Szef Wykonawczy Etipiro, powiedział, że jego firma opracowała technologię analizy doświadczeń klientów, dostosowaną specjalnie dla usług mobilnych. Badania przeprowadzone na zamówienie Ofcomu, uznał za ekscytujące.
Decyzja Ofcomu ma związek z faktem, że w ponad 40 krajach wdraża się obecnie usługi oparte na technologii LTE, w tym również w Polsce.