Orange, lider na rynku szybkiego bezprzewodowego Internetu w Polsce, wprowadza do swojej oferty innowacyjną technologię, która zdecydowanie zwiększa możliwości i komfort korzystania z sieci w domu, szkole oraz pracy.
Technologia HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) to rozwinięcie obecnie wykorzystywanej technologii UMTS/3G pozwalające na znaczące zwiększenie szybkości transmisji danych z 384 kbps nawet do 1,8 Mbps, a w przyszłości do 14,4 Mbps.
Od 1 grudnia br. usługa HSDPA dostępna będzie dla użytkowników sieci Orange w Warszawie i Katowicach. Skorzystają z niej wszyscytkich obecni abonenci Business Everywhere oraz Twój Internet, którzy już maja terminale obsługujące tęą technologię.
W pierwszym kwartale 2007 r. HSDPA ma być obowiązującym standardem dla całej sieci 3G Orange, obejmując swoim zasięgiem do końca 2007 r. ponad 30 proc. populacji w Polsce.
Już dziś w ofercie Orange znajdują się modemy przygotowane do pracy w nmowej technologii. Są to: HSDPA Option 3G EDGE oraz HSDPA Option Fusion +. Przystosowywanie kart jest bardzo proste. Wymaga jedynie ściągnięcia prostej aplikacji ze specjalnej strony dedykowanej użytkownikom Business Everywhere: www.orange.pl/be.
Już wkrótce w ofercie Orange pojawią się nowe terminale: HSDPA: ready Option Icon (USB). HSDPA ready Sierra AirCard 850 oraz Novatel XU870 (ExpressCard).
Klienci posiadający ofertę bezprzewodowego dostępu do Internetu w Orange korzystają z aplikacji Business Everywhere wspierającej również wprowadzaną właśnie technologię HSDPA. Aplikacja to intuicyjny panel administracyjny pozwalający sterować połączeniem i szybkim uruchamianiem aplikacji: przeglądarki WWW, klienta poczty elektronicznej, wyszukiwarki Orange Hotspot, aplikacji do łączenia się z siecią firmową, centrum komunikacji SMS, wskaźnik typu połączenia – HSDPA, 3G, EDGE i GPRS.
Aplikacja zarządza różnymi typami połączeń, nie tylko mobilnymi. Obsługuje połączenia WLAN, Neostrada, CSD (GSM) oraz Dial-up. Aplikacja współpracuje ze wszystkimi terminalami sygnowanymi przez Orange
Cennik usługi zostanie opublikowany w momencie wprowadzenia oferty na rynek.