Jeszcze w tym roku operatorzy komórkowi pójdą w ślad tradycyjnych telekomów i operatorów telewizji kablowej: rozpoczną sprzedaż usług w pakietach – informuje Gazeta Prawna.
Sprzedaż usług telekomunikacyjnych w pakietach to sposób na zwiększenie lojalności klientów. Nie powoduje wzrostu przychodów firm. Klienci kupują usługi w pakietach, bo dzięki temu mniej płacą.
Z badań przeprowadzonych w ośmiu krajach Europy Zachodniej wynika, że klienci kupują pakiety, ponieważ ich cena jest niższa, niż osobno płacili za telewizję kablową, internet i telefon. Treści dostarczane przez usługodawcę mają drugorzędne znaczenie. Wielu klientów telewizji internetowej wybiera tylko podstawowy zestaw kanałów – czytamy w „GP”.
Badania wskazują też, że sieci komórkowe jeszcze nie muszą sprzedawać usług w pakietach, ale wkrótce i one zaczną to robić. Coraz więcej ich klientów oczekuje, że operator będzie im dostarczał także szybki internet stacjonarny oraz usługi telefonii stacjonarnej.