O 70 proc. wzrosły wydatki operatorów komórkowych na reklamę. W ubiegłym roku na ten cel sieci komórkowe wydały 1,3 mld zł., co pozwoliło im zdobyć ok. 4,7 mln nowych klientów.
Największe kwoty – po blisko 400 mln zł – wydały Polkomtel i Polska Telefonia Cyfrowa. Ci dwaj operatorzy byli też liderami w wydatkach na reklamę telewizyjną. Wydali odpowiednio 267,9 mln zł i 248,9 mln zł. Z szacunków GP wynika, że PTC zdobyło w 2007 roku ok. 770 tys. nowych klientów, zaś Polkomtel – ok. 1,7 mln.
PTK Centertel – na reklamę wydał w 2007 roku ok. 300 mln zł, z czego 187,5 mln zł na reklamę w TV. Z szacunków GP wynika, że w ostatnich 12 miesiącach zdobył ok. 1,4 mln klientów.
Sieć Play , na reklamę wydała ok. 200 mln zł, z czego 121 mln zł na reklamę telewizyjną. Sieć, która ruszyła w połowie marca, w końcu roku miała – według szacunków GP – ok. 850 tys. użytkowników.
Z szacunków GP wynika, że zdobycie jednego nowego klienta najwięcej – ok. 500 zł – kosztowało PTC, zaś najmniej – ok. 210 zł – PTK Centertel. Średnio pozyskanie jednego klienta oznaczało wydanie na reklamę ok. 275 zł. Rok wcześniej było to 99 zł.