W listopadzie 2007 r. Telekomunikacja Polska umożliwiła klientom otrzymywanie rachunków za usługi w formie elektronicznej, zamiast papierowego dokumentu. Teraz osoby korzystające z e-faktur mogą dodatkowo regulować je za pomocą płatności elektronicznej.
Płatność elektroniczna tp to bezpieczna i wygodna usługa działająca na zasadzie bankowego przelewu internetowego. Przez internet klient może opłacić fakturę bezpośrednio po jej otrzymaniu, nie wychodząc z domu. Żeby skorzystać z płatności elektronicznej wystarczy kliknąć na link otrzymany w mailu z e-fakturą.
Usługa jest bezpłatna i zwolniona z opłat prowizyjnych w banku klienta. Obecnie już 11 banków realizuje płatność elektroniczna tp bez pobierania prowizji. Są to: Bank Ochrony Środowiska, Citibank Handlowy, ING Bank Śląski, Invest Bank, Kredyt Bank, LUKAS Bank, Millennium, Nordea Bank Polska, Pekao SA, PKO BP wraz z Inteligo oraz Volkswagen Bank. Ich lista będzie sukcesywnie poszerzana.
Fakturę elektroniczną można opłacić również poleceniem zapłaty i stałym zleceniem. Wtedy klient nie musi przechowywać papierowych faktur, ani pilnować terminu zapłaty, ponieważ to bank pamięta o tym, żeby przekazać należność w terminie płatności.
Klienci zainteresowani otrzymaniem elektronicznego rachunku, powinni złożyć pisemne zamówienie w punkcie obsługi klienta, salonie sprzedaży tp, bądź wysłać pocztą. TP wysyła e-faktury w formacie PDF, na adres mailowy wskazany przez klienta.