Firmy Oracle i Mastercard poinformowały o nawiązaniu globalnej współpracy, która ma na celu dostarczenie efektywnych rozwiązań w obszarze płatności cyfrowych dla sektora handlu detalicznego i branży hotelarskiej. Na początku współpracy obydwie firmy skupią się na trzech głównych obszarach innowacyjnych rozwiązań dla restauracji, hoteli oraz sklepów detalicznych:
- Punkty handlowo-usługowe – Oracle i Mastercard będą wspólnie pracować nad utworzeniem i rozwijaniem systemów do obsługi płatności cyfrowych dla punktów handlowych, w tym Qkr! z systemem Masterpass. Jest to aplikacja mobilna umożliwiająca klientom łatwe zamawianie towarów i usług oraz regulowanie płatności za pośrednictwem smartfonów, bez konieczności czekania na połączenie telefoniczne lub na obsługę w restauracji. Dzięki tej integracji transakcje staną się proste, wygodne i bezpieczne.
- Efektywność operacyjna – Zamiast rozwijać i wdrażać osobne rozwiązania płatności dla sklepów stacjonarnych i sklepów on-line, detaliści mogą czerpać korzyści z pełni zintegrowanej obsługi płatności cyfrowych i zapobiegania oszustwom poprzez wykorzystanie globalnych usług od Mastercard Payment Gateway Services.
- Międzykanałowa spójność – Zintegrowanie portfela cyfrowego Masterpass z produktami Oracle zapewnia detalistom płynny proces płatności w różnych kanałach sprzedaży.
Firmy Mastercard i Oracle pracują już ze wspólnymi partnerami, takimi jak wagamama, Carluccio’s, Young & Co.s Brewery oraz Geronimo Pubs. Wszystkie te przedsiębiorstwa używają rozwiązania Qkr, aby umożliwić swoim klientom składanie dodatkowych zamówień podczas posiłków, dokonywanie płatności przy stoliku oraz dzielenie jednego rachunku na wiele osób.
– Biorąc pod uwagę, że już niemal 80% konsumentów korzysta z technologii na którymś z etapów robienia zakupów, Mastercard angażuje się w uruchomienie środowiska handlu elektronicznego we wszystkich kanałach i na wszystkich rodzajach urządzeń, udostępniając wygodne funkcjonalności użytkownikom w domach, sklepach i w podróży ‒ dodaje Chris Fendley, wiceprezes ds. rozwoju relacji z akceptantami w firmie Mastercard. – We współpracy z firmą Oracle możemy pomóc sprzedawcom detalicznym oraz firmom świadczącym usługi hotelarskie nawiązywać kontakty z klientami w bardziej zaangażowany sposób, co umożliwi im jednocześnie szybki i bezpieczny rozwój na dużą skalę.