Firmy Orange i Nokia poinformowały dziś o nowej, zintegrowanej usłudze Ovi, dzięki której najlepsze aplikacje z Orange Application Shop zostaną zintegrowane z Ovi Sklepem. Powiększy to środowisko twórców aplikacji, a klientom Orange używającym telefonów Nokia zapewni łatwiejszy i bardziej bezpieczny dostęp do większej ilości materiałów. Usługa dla klientów Orange w Wielkiej Brytanii i Francji rusza w 2011 roku.
Orange i Nokia pracują nad możliwością jednokrotnego logowania dla klientów, co ułatwi proces rejestracji i zakupów. Klienci, którzy kupią telefon Nokia z oferty Orange Signature, będą mogli korzystać z szerszej oferty lokalnej zawartości i aplikacji, pozyskiwanych od twórców aplikacji Orange, a dostępnych w Ovi Sklepie. Przy korzystaniu z usługi nie będzie wymagana dodatkowa rejestracja, a dla wygody klientów opłaty za aplikacje zakupione w Ovi Sklepie będą dodawane do faktur Orange.
– Orange zawsze stara się zapewnić klientom świetne aplikacje i multimedia na telefon. Dostęp do takiej zawartości musi być prosty, bezproblemowy i bezpieczny. Współpracując z firmą Nokia łączymy innowacyjne rozwiązania, czego efektem ma być inteligentna platforma, zapewniająca klientom i twórcom aplikacji jeszcze większe możliwości i korzyści — powiedział Paul Francois Fournier, Executive Vice President, Internet Services, Orange.
– Z naszych danych wynika, że dwie trzecie użytkowników Ovi Sklepu wybiera podczas zakupu prostą opcję płatności poprzez fakturę operatora. Oferując lepiej przystosowaną lokalnie zawartość oraz najwygodniejszy sposób płatności, Ovi Sklep firmy Nokia we współpracy z Orange zyska ogromną popularność wśród konsumentów i zapewni twórcom aplikacji dodatkowe źródła przychodów — powiedział Marco Argenti, Vice President, Media, Nokia.
Nokia i Orange będą prowadzić rozmowy z twórcami aplikacji dla Ovi Sklepu podczas imprezy Orange Partner Developer Day, która odbędzie się 17 września w Londynie.