Polska Telefonia Komórkowa Centertel poinformowała, że liczba klientów Orange przekroczyła już 10 milionów. Na koniec 2005 r. Orange posiadała ponad 9,9 mln klientów i 34 proc. udział w rynku. PTK Centertel zamierza w 2006 roku, mimo silnej konkurencji na rynku, utrzymać dynamiczne tempo rozwoju i stać się liderem rynku telefonii komórkowej.
Zostanie to zrealizowane dzięki sile marki Orange, wprowadzeniu kolejnych innowacyjnych i konwergentnych produktów – w ramach strategii budowy operatora zintegrowanego w Polsce.
„Dzięki tak szybkim i znaczącym sukcesom Orange w Polsce możemy patrzeć w przyszłość z optymizmem – mówi Marek Józefiak, Szef Grupy TP – „Jestem głęboko przekonany, że kolejne sukcesy Orange tym roku znacząco wzmocnią efektywność całej Grupy TP”.
Dynamiczny wzrost liczby klientów Orange jest bezpośrednią konsekwencją dobrych wyników, jakie PTK Centertel osiągnął w 2005 roku oraz rosnącej pozycji marki Orange w Polsce i wprowadzanych nowych, innowacyjnych produktów i usług. Sukces rynkowy Orange wyraźnie potwierdzają najważniejsze wyniki działalności uzyskane w ubiegłym roku:
* Dwucyfrowy wzrost przychodów – o 14 proc. (6,4 mln zł)
* Wzrost udziału ilościowego w rynku do 34% (z 32,2% w 2004 roku)
* Wzrost liczby klientów (netto) o 33% czyli 2,5 mln nowych (z 7,4 mln w 2004 r.)
* 41% udział w nowych aktywacjach netto na rynku (aż 43% w 4 kw. 2005 roku)
„PTK Centertel odniosła w 2005 roku znaczący sukces na bardzo konkurencyjnym rynku usług telefonii komórkowej w Polsce. Stało się to możliwe dzięki wprowadzeniu marki Orange oraz konsekwentnemu oferowaniu innowacyjnych usług i produktów, atrakcyjnych dla klientów we wszystkich segmentach rynku.” – stwierdził Jean-Marc Vignolles, Dyrektor Generalny PTK Centertel (CEO) -„W tym roku chcemy nadal rozwijać się szybciej niż rynek – by stać się w przyszłości jego liderem – dzięki wsparciu marki Orange i wykorzystaniu siły Grupy TP”.
Rynek telefonii komórkowej w Polsce w 2005 roku rozwijał się bardzo dynamicznie, gdyż wskaźnik jego penetracji osiągnął ok. 77 proc., co oznacza 26 proc. wzrost w stosunku do 2004 roku. W warunkach ostrej konkurencji cenowej na polskim rynku, PTK Centertel uzyskał dwucyfrowy wzrost przychodów o prawie 14% (2005/2004) oraz wzrost udziałów ilościowych w rynku (34 proc.). Ta wysoka dynamika wynikała ze wzrostu liczby klientów w Orange o 33% (tj. o 2,5 mln).
„W ubiegłym roku PTK Centertel osiągnął najwyższą, dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów wśród operatorów mobilnych w Polsce i uzyskał bardzo dobre wyniki działalności operacyjnej i finansowej”. – powiedział Jacek Murawski, Członek Zarządu PTK Centertel ds. Finansów i Administracji (CFO) -„Pomimo bardzo ostrej konkurencji i spadku cen za usługi udało nam się znacząco poprawić także istotny wskaźnik EBITDA (wzrost o ponad 16 proc.)”.
PTK Centertel wykorzystał sukces rynkowy wprowadzonej 19 września 2005 r. marki Orange: liczba klientów wzrosła w czwartym kwartale ub. r. o rekordową liczbę 785 tys., co stanowiło 43% udziału w ogólnym wzroście bazy klientów (netto) na rynku. Bezpośredniej przyczyny tak dobrych wyników sprzedaży należy upatrywać w dobrym przyjęciu marki Orange przez Polaków. Rekordowo szybko i efektywnie przeprowadzony proces rebrandingu przyniósł już po pierwszych trzech miesiącach 45 procentową spontaniczną rozpoznawalność nowej marki Orange w Polsce oraz rosnącą popularność nowych ofert wśród klientów.
„Coraz lepsza znajomość i rosnąca popularność nowej w Polsce marki Orange wynika z efektywnej i spójnej kampanii marketingowej, wnoszącej nową jakość komunikacji oraz odmienne niż dotychczas podejście do informacji o firmie i produktach na rynku telekomunikacyjnym w Polsce” – mówi Iwona Kossmann, Członek Zarządu PTK Centertel ds. Marketingu i Sprzedaży (CCO) – „W tym roku chcemy kontynuować dialog marki Orange z polskimi klientami, wprowadzając dla nich kolejne innowacyjne produkty: np. serwisy muzyczne i wideo w Orange World, jak również nowe programy telewizji na żywo czy wideo na żądanie z wykorzystaniem 3G/UMTS.”
Orange jest liderem polskiego rynku telefonii komórkowej w zakresie innowacyjnych produktów jak: wyjątkowa oferta dla biznesu Business Everywhere i Blackberry oraz urządzenia z Orange Menu i mobilny kontent dostarczany przez dwa portale:
– internetowy: www.orange.pl – znajdujący się w ścisłej czołówce wszystkich portali w Polsce z ok. 3 mln użytkowników
– mobilny: Orange World – posiadający bogate zasoby informacyjno-rozrywkowe oraz najbogatszą w Polsce ofertę mobile-broadband (obecnie 8 kanałów programów telewizyjnych na żywo).
W tym roku ich treści zostaną dalej wzbogacone poprzez serwisy muzyczne oraz serwisy piłkarskie.
Orange posiada także wiodącą pozycję w Polsce w zakresie mobilnych usług opartych na technologiach szybkiej transmisji danych: GPRS, EDGE, UMTS i W-LAN. Orange oferuje obecnie ogólnopolski zasięg GPRS i obejmuje 75 proc. populacji Polski zasięgiem EDGE oraz posiada ponad 200 hotspotów w całej Polsce. Usługi 3G/UMTS zostały uruchomione 18 listopada ub.r. w pięciu miastach (Warszawa, Gdańsk, Katowice, Kraków, Poznań), m.in. w oparciu o pierwszą na rynku kartę Option Globetrotter 3G/EDGE/GPRS/WLAN. Dalszy rozwój zasięgu usług 3G/UMTS w kolejnych miastach oraz wprowadzenie usług wideo-rozmów nastąpi w Orange w tym roku.