Orange Polska zostało uhonorowane prestiżowym wyróżnieniem HR Najwyższej Jakości. Certyfikat przyznawany przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami otrzymują firmy stosujące najlepsze praktyki zarządzania kapitałem ludzkim i dbające o rozwój pracowników. Certyfikat HR Najwyższej Jakości przyznawany jest na podstawie obiektywnego badania uwzględniającego całość polityki zarządzania kapitałem ludzkim w danej firmie.
Oceniane są m.in. rekrutacja, struktura zatrudnienia, szkolenia i rozwój, system motywowania i wynagradzania, ocena pracownicza, komunikacja wewnętrzna, a także zasady etyczne. Badanie koncentruje się również na polityce równościowej firmy oraz zarządzaniu tzw. różnorodnością w organizacji.
– Realizacja długofalowej strategii Orange Polska, której celem jest permanentne podnoszenie standardów zarządzania kapitałem ludzkim została zauważona i doceniona. To nas bardzo cieszy – mówi Jacek Kowalski, członek Zarządu ds. Zasobów Ludzkich Orange Polska. – W Polsce wzrasta świadomość wagi oraz znaczenia, jakie dla każdego przedsiębiorstwa mają działania HR. Chcemy dalej promować dobre praktyki i pokazywać jak skutecznie prowadzić politykę kadrową – dodaje.
– Szczególny nacisk kładziemy na kwestie związane z przejrzystością rekrutacji, systemów oceniania, awansów, a także dbałością o nieustanne podnoszenie kompetencji pracowników, zgodnie z ich aspiracjami i potrzebami organizacji – podkreśla Piotr Palikowski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. – Dla potencjalnych kandydatów zainteresowanych podjęciem pracy w danej firmie, certyfikat HR Najwyższej Jakości jest gwarancją jej rzetelności i wiarygodności.
Każda firma, która chce powalczyć o certyfikat, musi wziąć udział w bezpłatnym badaniu organizowanym przez PSZK. Ma ono formułę ciągłą, certyfikat ważny jest przez rok od momentu otrzymania. W czerwcu 2013 odbędzie się uroczysta gala z przedstawicielami firm, które otrzymały certyfikat.