Orange Polska zajęła 1. miejsce wśród spółek z branż telekomunikacja, technologia, media i rozrywka w VII Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Ranking przygotowały Gazeta Prawna, Akademia Leona Koźmińskiego i Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a audyt wyników przeprowadziła firma doradcza PricewaterhouseCoopers. Eksperci opracowujący ranking brali pod uwagę odpowiedzialność firmy w szeroko rozumianych relacjach z otoczeniem – z klientami, partnerami biznesowymi, pracownikami, środowiskiem
naturalnym oraz zaangażowanie społeczne.
Branżowymi liderami oprócz Orange Polska zostali: Bank BGZ (bankowość, sektor finansowy i ubezpieczeniowy), Kompania Piwowarska (dobra konsumpcyjne), GlaxoSmithKline Pharmaceuticals (farmacja i medycyna), PKN Orlen (paliwa, energetyka, wydobycie), Toyota Motor Manufacturing Poland (produkcja przemysłowa i chemiczna), Schenker (transport, usługi i handel).
Tegorocznym badaniem objęto kilkadziesiąt firm, które odpowiedziały na ankietę organizatorów. W sumie, w ciągu 7 lat w rankingu wzięło udział 150 firm, ale tylko 13 we wszystkich edycjach. Jest wśród nich Orange Polska.
Orange Polska od lat traktuje społeczną odpowiedzialność biznesu jako zasadę leżącą u podstaw codziennych praktyk i strategicznego planowania rozwoju. Firma sukcesywnie wdraża politykę CSR we wszystkich obszarach swojej działalności,w oparciu o długoterminową i kompleksową strategię CSR. Wśród najważniejszych wyzwań na których się koncentruje są: budowa społeczeństwa informacyjnego, przeciwdziałanie e-wykluczeniu, edukacja społeczeństwa w dziedzinie nowoczesnych technologii, zapewnienie bezpiecznych produktów i usług, promowania ekologicznych rozwiązań teleinformatycznych a także dbałość o pracowników.